259

چرا معده‌تان خوب نمی‌شود؟

|
0 دیدگاه
اجاره آپارتمان مبله ارزان

از زمانی که یادتان می‌آید، مشکلات معده و دردهای آزاردهنده‌اش همراه‌تان بوده؟

چرا معده‌تان خوب نمی‌شود؟

شاید بزرگ‌ترین مقصر این پرونده خودتان باشید و با اشتباهاتی که هر روز انجام می‌دهید، این دردها را به جان‌تان انداخته باشید. از نظر متخصصان، نشستن مداوم می‌تواند احتمال مبتلا شدن‌تان به مشکلات گوارشی که معده‌درد یکی از آن‌ها است را بیشتر کند و برای اینکه درد معده‌تان آرام بگیرد و حال‌تان بهتر شود، چاره‌ای جز عمل کردن به این توصیه‌ها ندارید.  

سر وقت غذا بخورید

کار زیاد را بهانه نکنید و هر روز در ساعت معینی صبحانه، نهار و شام‌تان را میل کنید. اگر به‌خاطر تمام شدن کارهای روی میزتان غذا خوردن را به تعویق می‌اندازید، مطمئن باشید که حتی با خوردن دارو هم حال‌تان خوب نمی‌شود.

 آماده‌خواری نکنید

خوردن غذاهای آماده یا حتی آوردن کنسرو به دفتر کار، معده شما را نابود می‌کند. برای خلاص شدن از این دردها، هر روز از خانه با خودتان غذا بیاورید. غذاهای چرب و پرادویه رستوران‌ها و مصرف مداوم فست‌فود، می‌تواند به معده و دستگاه گوارش شما آسیب جدی وارد کند.

 چای هل‌دار بخورید

اگر مشکلات معده‌تان به‌دلیل ریفلاکس ایجاد شده، باید مصرف چای و قهوه را کمتر کنید. اما اگر ریفلاکس ندارید و هر روز یکی، دو فنجان چای می‌خورید، بهتر است چای‌تان را با هل دم کنید تا به‌خاطر نفخ، دچار معده‌درد نشوید.

البته یادتان نرود که مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار، به‌خودی خود باعث ناراحتی معده می‌شود و اگر اهل قهوه خوردن یا نوشیدن چای غلیظ هستید، باید انتظار دچار شدن به مشکلات معده را هم داشته باشید. اصلا می‌توانید به‌جای اضافه کردن هل به چای‌تان، روزی یکی، دو فنجان دم‌نوش هل و زنجبیل بخورید تا حال معده‌تان بهتر شود.

 همیشه عرق نعناع نخورید

از قدیم به شما گفته‌اند که نعناع، درمان مشکلات معده است؟ شاید در زمانی که نفخ کرده‌اید یا به‌خاطر اسپاسم معده درد می‌کشید، این ادعای قدیمی به شما کمک کند؛ اما اگر دچار ریفلاکس معده شده باشید، خوردن این عرق کاری جز بدتر کردن‌ حال‌تان نمی‌کند؛ چراکه نعناع، عضلات معده را شل می‌کند و باعث تشدید ریفلاکس می‌شود.

 درست نفس بکشید

تنفس درست شکمی، چاره بسیاری از دردها است. برای خلاص شدن از معده‌درد هم می‌توانید از این روش کمک بگیرید. کافی است در تمام لحظات روز، شاهد تنفس‌تان باشید و کامل و با حرکت عضلات شکم نفس بکشید.

 ماست بخورید

فرآورده‌های پروبیوتیک، به رشد باکتری‌های مفید در دستگاه گوارش شما کمک کرده و سلامت معده و روده‌هایتان را تضمین می‌کند. ماست از جمله این فرآورده‌ها است که با خوردن روزانه‌اش، می‌توانید از شر معده‌درد و مشکلات روده خلاص شوید.

 با جوی دوسر آشنا شوید

غلات سبوسدار هم از جمله مواد غذایی است که به بهبود دستگاه گوارش کمک می‌کند. این خوراکی‌های پرخاصیت، میزان زیادی فیبر در خود دارد و اگر به‌اندازه مصرف‌شان کنید، غذای‌تان بهتر هضم می‌شود و به معده‌درد و دیگر مشکلات گوارشی دچار نمی‌شوید.

 فلفل‌ قرمز نخورید

فلفل قرمز، یکی از بدترین ادویه‌ها برای معده است. با خوردن فلفل قرمز معده‌تان تحریک شده و بیشتر از قبل دچار درد و سوزش سر دل می‌شوید. پس اگر معده‌درد و ریفلاکس همیشه همراه‌تان است، قید این ادویه پرخاصیت را برای همیشه بزنید.

خوراکی‌های سرخ‌شده با میزان فراوان روغنی که دارد، به‌راحتی به معده شما آسیب می‌زند. اگر همیشه سر دل‌تان احساس سنگینی می‌کنید یا سوزش سر دل و ریفلاکس کلافه‌تان کرده، باید دور سرخ‌کردنی‌ها را خط بکشید. البته یادتان نرود که مواد غذایی سرخ‌شده، تنها چربی‌هایی نیست که معده‌تان را ناراحت می‌کند. هضم خوراکی‌های چرب دیگری مثل پنیر پیتزا هم می‌تواند برای شما دشوار باشد و درد معده‌تان را بیشتر کند. پس تا جایی که می‌توانید، سراغ پیتزا و لازانیا نروید.

 شکم‌تان را روغن‌مالی کنید!

اگر معده‌درد شما با یبوست همراه است، علاوه بر مصرف روغن زیتون، می‌توانید شکم‌تان را با آن ماساژ دهید.

کافی است دراز بکشید و چند قطره روغن زیتون دور ناف‌تان بریزید و با کف دست و به‌آرامی، ۱۰ بار به سمت راست روی شکم‌تان را دورانی ماساژ دهید و ۱۰ بار هم به سمت چپ ماساژ را تکرار کنید. این کار را هر صبح بعد از بیدار شدن و هر شب قبل از خوابیدن انجام دهید تا حال‌تان بهتر شود.

اجاره آپارتمان مبله ارزان
0 پسندیده شده

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.