331

۳ عادت روزانه که پیشرفت شما در زندگی را ۳ برابر می‌کنند

|
0 دیدگاه
اجاره آپارتمان مبله ارزان

در این نوشتار ۳ عادت روزانه به شما معرفی میکنیم که با انجام دادنشان می توانید پیشرفت خودتان را در زندگی ۲ یا ۳ برابر کنید.

۳ عادت روزانه که پیشرفت شما در زندگی را ۳ برابر می‌کنند

یادتان باشد گاهی اوقات برخی عادت های زندگی می توانند در بلند مدت شما را به موفقیت چشمگیر و باورنکردنی برسانند. به طور متوسط، مغز انسان فقط ۲٪ از توده‌ی بدنی‌اش را تشکیل می‌دهد، اما ۲۰٪ از کل انرژی او را برای عملکرد بهینه مصرف می‌کند.

این مقدار کاری است که مغزمان انجام می‌دهد تا اجازه دهد یک زندگی عادی داشته باشیم. اما مغز ما به دلیل انرژی محدود و توانایی محدودمان در تصمیم‌گیری مداوم، تقریبا ۸۵٪ اطلاعاتی را که جمع‌آوری می‌کند با قرار گرفتن در حالت هدایت خودکار نادیده می‌گیرد.

این امر اساسا به آن معنا است که بیش از ۸۵٪ آن‌چه روزانه انجام می‌دهیم، عادات‌مان هستند. بدون مکانیسم ایجاد عادات، احتمالا به خاطر انرژی ناکافی برای حمایت از عملکرد مغزمان، هیچ‌وقت وجود نداشتیم.

بیش‌تر ما از اهمیت ترک عادات بد و پرورش عادات خوب آگاه هستیم. با این حال، تمام روال‌ها و عادت‌ها برابر نیستند.

برخی عادت‌ها نیروی بیش‌تری نسبت به بقیه فراهم می‌کنند. اگر به متحول کردن زندگی‌تان فکر می‌کنید و به دنبال عادت‌هایی برای دنبال کردن هستید، احتمالا صدها عدد از آن‌ها را در اینترنت خواهید یافت. مشکل آن است که همه‌ی ما یک منبع محدود داریم، و آن زمان است.

به جای انتخاب همه‌ی عادت‌های خوب، از نوشیدن یک لیوان آب به محض بیدار شدن گرفته تا ۲۰ دقیقه اسکات زدن در روز، من شیفته‌ي عادت‌های آدم‌های موفقی چون بیل گیتس، وارن بافت و بسیاری دیگر شدم. و در این‌جا به ۳۳ مهم‌ترین عادت روزانه می‌پردازم:

در ادامه ۳ عادت روزانه که پیشرفت شما را ۳ برابر می‌کنند آمده است:

۱. مطالعه‌ی روزانه

کتاب‌ها راه من برای رسیدن به آزادی فردی هستند ـ اپرا وینفری

مطالعه به عنوان عادت روزانه واقعا زندگی‌ام را تغییر داد. من معمولا مطالعه را به عنوان سفر در زمان توصیف می‌کنم زیرا طی ۲۰ دقیقه، از ایده‌ی جدید یا نگرش مهمی آگاه می‌شوید که احتمالا ۲۰ سال طول کشیده است تا نویسنده‌ی کتاب از آن سر در بیاورد.

بهترین تکنیک مدیریت زمان آن است که ذهن افرادی را انتخاب کنید که در جایگاهی بوده‌اند که می‌خواهید برسید، و مطالعه روشی عالی برای این کار است. مدیران و کارآفرینان میلیونر بسیار دیگری هم وجود دارند که عادت مطالعه‌ی زیاد را دنبال می‌کنند:

بیل گیتس تقریبا هفته‌ای یک کتاب می‌خواند، که در سال چیزی حدود ۵۰ کتاب می‌شود.
مارک کیوبان در روز مطالعه بیش از ۳ ساعت می‌کند.
آرتور بلنک، موسس مشترک هوم‌دیپو در روز ۲ ساعت مطالعه می‌کند.
کارآفرین میلیاردر دیوید روبنستین ۶ کتاب در هفته می‌خواند.

پیشنهاد می‌کنم هر روز ۳۰ دقیقه را به مطالعه اختصاص دهید. برای من کتاب‌های واقعی یا کتاب‌های دیجیتال فرقی نمی‌کند. این سلیقه‌ی شخصی شما است که مناسب‌ترین وسیله را برای خود انتخاب کنید. اما برای انتخاب آگاهانه‌ی نوع کتابی که می‌خوانید زمان بگذارید.

تفاوت‌های قابل توجهی در عادات مطالعه‌ی آدم‌های موفق و آدم‌های متوسط وجود دارد. توماس کورلی در کتاب عادت‌های ثروتمند: عادت‌های موفقیت روزانه‌ی افراد ثروتمند، اشاره کرده است که آدم‌های ثروتمند معمولا برای بهبود خود، آموزش و موفقیت مطالعه می‌کنند؛ در حالی‌که دیگران اساسا برای سرگرمی مطالعه می‌کند.

هر چیزی که دم دست‌تان است نخوانید، کتاب‌ها و انتشارات آموزشی را به مجلات خبری و سرگرمی ترجیح دهید.

۲. امتحان کردن چیزی جدید

مطالعه اولین گام است، با این حال، بدون اجرا و اقدامات بیش‌تر، فقط در حال یادگیری خواهید بود و پیشرفتی نخواهید داشت؛ برای تحول واقعی زندگی‌تان، باید دائما عمل کنید، حتی وقتی که آماده نیستید.

عادت روزانه به امتحان کردن چیزی جدی، مرزهای منطقه‌ی امن شما را به عقب رانده و آن‌ها را گسترش می دهد. این کار شما را مجبور می‌کند که تنها با مطالعه‌ی صرف و مصرف محتوا چیز نیاموزید، بلکه با انجام دادن، اشتباه کردن، و کسب تجربه به آموزه‌های‌تان بیفزایید.

بدون تلاش استیو جابز و استیو ووزنیاک برای ساخت یک کامپیوتر کاربرپسندتر در گاراژ، اپل وجود نداشت.
بدون تلاش مارک زاکربرگ برای برنامه‌نویسی یک سایت شبکه‌ی اجتماعی برای هاروارد، فیسبوک وجود نداشت.
بدون تلاش الون ماسک برای به عقب راندن مرزهای صنعت خودروسازی، تلسا وجود نداشت.

و مثال‌های بی‌شماری در این باره وجود دارد ـ اختراع لامپ برق، هواپیما، و تلفن؛ ظهور استارتاپ‌های دیجیتال نظیر اینستاگرام، ایر بی‌ان‌بی، و اوبر. وجود تمام این‌ها فقط به دلیل آزمایش کردن است. در حقیقت، بیش‌تر انقلاب انسانی از نظر اقتصاد، فرهنگ اجتماعی، علم، و فناوری به خاطر آن اتفاق می‌افتد که یک نفر یا یک گروه تصمیم به امتحان کاری جدید گرفته است.

واقعیت این است، برای امتحان یک چیز جدید، هیچ زمانی بهتر از الان نیست.
با پیشرفت تکنولوژی، وفور منابع و اطلاعات، می‌توانید به راحتی امروز و تقریبا بدون هیچ هزینه‌ای یک چیز جدید امتحان کنید.

می‌خواهید یک ابزارک را کدگذاری کنید؟ برای آموختن آن می‌توانید در یک دوره‌ی اینترنتی ارزان ثبت نام کنید.
می‌خواهید حرف‌هایتان را به اشتراک بگذارید؟ می‌توانید یک وبلاگ بسازید و بلافاصله شروع به نوشتن کنید.
می خواهید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید؟ می‌توانید به راحتی با شرکایی با ذهنیت مشترک ارتباط برقرار کنید و سرمایه‌تان را در پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری افزایش دهید.
تعلل نکنید و دست از به تعویق انداختن بردارید، از همین حالا شروع به امتحان کردن چیزهای جدید کنید.

۳. خود- اندیشی

مطالعه (یا مصرف هر نوع محتوای آموزشی و مفید) را به شکل جذب خرد، نگرش، و جوهره‌ی دنیا، و امتحان کردن چیزهای جدید را مثل تولید تصورات ذهن‌تان برای دنیا تصور کنید. خوداندیشی عادتی است برای درونی کردن عادت‌های مصرف و تولید، برای اطمینان از آن‌که با ارزش‌های فردی‌تان هماهنگ هستند و در کسب اهداف موردنظرتان به شما کمک می‌کنند.

آدم‌های موفق زمانی را به اندیشیدن می‌گذرانند، زیرا به اقدامات‌شان شفافیت می‌دهد. تعمق، نیروی اراده‌ یک فرد را افزایش می‌دهد، و همزمان، برخی از اشتباهات گذشته‌مان را آشکار می‌کند تا بتوانیم به سرعت از آن‌ها درس‌های جدیدی بیاموزیم. مدیران عالی از این امر به خوب آگاه هستند و آن را غالبا انجام می‌دهند.

خوداندیشی مانند یک سیستم بازخوردی برای کار و زندگی‌مان عمل می‌کند. با تمرین مرتب خوداندیشی، در درک خود و یادگیری از اقدامات‌مان بهتر می‌شویم. همان‌طور که گری وینرچوک گفته است، یکی از عناصر حیاتی موفقیت که آدم‌ها به ندرت به آن می‌پردازند، خوداندیشی است. و تمرین خوداندیشی راهی عالی برای خودآگاهی واقعی است.

نکته‌ی مهم آن است که ارزش‌های‌تان را تعریف کنید، اهداف‌تان را تعیین کنید، و نقاط قوت و ضعف‌تان را بشناسید. هم‌چنین باید به طور منظم پیشرفت‌تان را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که در مسیر درست قرار دارید.

نرخ پیشرفت‌تان را سه برابر کنید

مطمئنا، چندین عادت روزانه خوب بیش‌تری وجود دارند که می‌توانید بر اساس اهداف‌تان در خود بپرورانید. اگر می‌خواهید خوش‌اندام شوید، باید به طور مداوم ورزش و رژیم‌تان را به خوبی مدیریت کنید. اگر می‌خواهید نقاشی‌تان بهتر شود، باید آگاهانه هر مهارت مربوط را تمرین کنید. اگر می‌خواهید مولدتر باشید، باید فهرست کارهای‌تان را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

با این‌حال، قدرت این ۳ عادت به شکلی اساسی خیلی بیش‌تر از بقیه است، مطمئنا نمی‌توانند جای عادت‌های هدف‌محور را بگیرند، اما اگر حداقل چند ساعت در هفته را به این ۳ عادت اختصاص دهید، نرخ پیشرفت‌تان را دو یا حتی سه برابر خواهید کرد.

وقتی از طریق مطالعه ایده‌ها و نگرش‌های جدید جذب کنید، وقتی آن‌ها را به شکل تجربه انجام دهید، و بعد بازخورد بگیرید و زمانی را روی آن‌ها تامل کنید، در حال عمل در یک سطح بعد هستید. آن هم به دلیل سطح بالاتری از آگاهی که در این کار به کار گرفته می‌شود. قدرت واقعی این چند عادت روزانه آن است که نرخ پیشرفت شما را به حداکثر می‌رساند.

اجاره آپارتمان مبله ارزان
0 پسندیده شده

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.