418

ارزش تغذیه‌ای گیلاس

|
0 دیدگاه

گیلاس، یکی از میوه‌های تابستانی است که محبوبیت خاصی در سطح جهان دارد. محبوبیت گیلاس فقط به‌خاطر طعم آن نیست، بلکه آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌های زیادی در گیلاس وجود دارند که به مقابله با بیماری‌های کمک موثری می‌کنند.

دوست قلب، دشمن یبوست

 گیلاس، یکی از میوه‌های تابستانی است که محبوبیت خاصی در سطح جهان دارد. محبوبیت گیلاس فقط به‌خاطر طعم آن نیست، بلکه آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌های زیادی در گیلاس وجود دارند که به مقابله با بیماری‌ها کمک موثری می‌کنند.

یک فنجان گیلاس خام و بدون هسته حاوی ۹۷ کالری است، درحالی که ۲۵ گرم کربوهیدرات و ۲۰ گرم قند دارد. البته می‌توان گفت که نقطه ضعف گیلاس، این است که مقدار زیادی از کالری آن از قندها تشکیل می‌شود.

براساس دستورالعمل وزارت کشاورزی آمریکا (USDA)، میزان مصرف کربوهیدرات‌ها نباید بیشتر از ۱۳۰۰ گرم در روز باشد. فیبر موجود در گیلاس، یکی از نقاط قوت این میوه محسوب می‌شود. یک فنجان گیلاس حاوی ۳ گرم فیبر است که ۱۳ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را فراهم می‌کند.

فیبر واقعا به گوارش کمک می‌کند، مانع از یبوست می‌شود و نقش موثری در کاهش وزن دارد. یک فنجان گیلاس حاوی ۱۰.۸ میلی‌گرم از ویتامین C است. این ویتامین واقعا برای شکل‌گیری کلاژن در استخوان‌ها، خون، عضله‌ها و رگ‌های خونی ضروری است و به جذب آهن در بدن کمک می‌کند.

این میوه مهم حاوی بتاکاروتن است و مقدار کمی هم ویتامین K، ویتامین A و ویتامین B۶ برای بدن فراهم می‌سازد. میزان پتاسیم در هر فنجان گیلاس معادل ۳۴۲ میلی‌گرم است که ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به این املاح را برطرف می‌کند. پتاسیم به قلب و کلیه‌ها کمک می‌کند تا عملکرد مناسبی داشته باشند و نقش موثری در تقویت گوارش و سیستم‌های عضلانی دارد. گیلاس علاوه بر پتاسیم، حاوی مقداری از مس، منگنز، منیزیم، آهن، کلسیم، فسفر و روی است.

0 پسندیده شده

دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.