1146

مواد غذایی که ویتامین c بسیار زیادتر از پرتقال دارند

|
0 دیدگاه
اجاره آپارتمان مبله ارزان

ویتامین c در حفظ سلامت سیستم ایمنی در مقابله با عفونتها و بیماریها نقش دارد و داروها و آلاینده های محیطی را غیر سمی می کند.

نقش ویتامین c ومیزان آن در مواد غذایی ذکر شده

ویتامین C سبب حفاظت ویتامینهای A و E و اسیدهای چرب در بدن می شود. ویتامین C جذب کلسیم و آهن موجود در منابع گیاهی را افزایش می دهد. باید گفت ویتامین C معجزه می کند.

زمانی که در مورد ویتامین C فکر می کنید حتما اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند پرتقال است. اما مواد غذایی دیگری نیز می توان پیدا کرد که سرشار از ویتامین C باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی این مواد بپردازیم.

۱٫توت فرنگی:
توت فرنگی حاوی ۸۵ میلی گرم از ویتامین C در هر پیمانه است. این ماده منگنز نیز دارد که به پایدار و ثابت بودن قند خون کمک می کند. فقط مطمئن شوید که توت فرنگی ارگانیک و طبیعی خریداری می کنید.

۲٫آناناس:
آناناس حاوی ۷۹ میلی گرم از ویتامین C در هر پیمانه است. بر خلاف سایر میوه ها، آناناس حاوی مقادیر قابل توجهی از آنزیم بروملین است که به هضم پروتئین کمک می کند.

۳٫کلم قمری:
کلم قمری حاوی ۸۴ میلی گرم از ویتامین C در هر پیمانه است. این ماده همچنین دارای خواص ضد سرطانی است. شما می توانید از کلم قمری در نودل ها استفاده کنید یا از آن در تهیه آش استفاده کنید.

۴٫انبه:
انبه شیرین و آبدار حاوی ۱۲۲ میلی گرم از ویتامین CC به ازای هر پیمانه است. این میوه همچنین منبع عالی از زیگزانتین است که یک آنتی اکسیدان قوی برای کمک به سلامت چشم است و آن را از اسیب اشعه های مضر نور خورشید حفظ می کند. شما می توانید از این میوه خوشمزه در اسموتی های خود استفاده کنید.

۵٫کلم بروکسل:
کلم بروکسل حاوی ۷۵ میلی گرم از ویتامین C به همراه مواد مغذی مبارزه کننده با سرطان است.

۶٫کیوی:
تنها دو عدد از کیوی های خوشمزه حاوی ۱۲۸ میلی گرم از ویتامین C است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که کیوی به خواب مناسب و خوب کمک می کند و کیفیت آن را بهبود می بخشد. این کار به خاطر سطح بالای سروتونین در این ماده است که نقش آغاز کنندگی خواب را دارد.

۷٫پاپایا:
همانند آناناس و انبه، پاپایا نیز دارای ویتامین C بالایی است. یک عدد پاپایای کوچک تقریبا ۹۵ میلی گرم ویتامین C دارد. این ماده همچنین حاوی آنزیم پاپائین است که به کاهش التهاب کمک می کند.

۸٫فلفل دلمه ای:
همه فلفل دلمه ای ها حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C هستند. مقدار ویتامین c در فلفل دلمه ای سبز ۹۵۵ میلی گرم و در فلفل دلمه ای زرد ۳۴۱۱ میلی گرم است. همچنین این ماده کالری بسیار کمی دارد.

۹٫کلم بروکلی:
یک پیمانه کلم بروکلی خام و خرد شده حاوی ۸۱ میلی گرم ویتامین C به همراه ویتامین K است که برای سلامت استخوان ها و لخته شدن خون ضروری است.

اجاره آپارتمان مبله ارزان
0 پسندیده شده

دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.