385

پیشگیری از یبوست در سفرهای نوروزی

|
0 دیدگاه

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که ممکن است همه ما را در طول سفرهای نوروزی درگیر خودش بکند، ابتلا به یبوست است. از این رو، چند راه ساده و کاربردی برای رهایی از این مشکل به شما پیشنهاد می‌کنیم:

از آب و آلو تا انجیر و کیوی

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که ممکن است همه ما را در طول سفرهای نوروزی درگیر خودش بکند، ابتلا به یبوست است. از این رو، چند راه ساده و کاربردی برای رهایی از این مشکل به شما پیشنهاد می‌کنیم: بیش از اندازه ننشینید. حتی اگر در ماشین بودید هم هر ۲ ساعت یکبار، ماشین خود را کنار بزنید و یه ربع راه بروید تا درجا بزنید.

هر ۲ ساعت یکبار، یک لیوان آب بنوشید. روزی ۵ عدد آلو خیس کنید و صبح ناشتا، آلوها و آب آن را سر بکشید. می‌توانید به جای آلو، روزی ۴ عدد انجیر خیس کنید و صبح ناشتا، انجیرها و آب آن را سر بکشید. صبح ناشتا، ۲ قاشق چای‌خوری روغن زیتون به همراه یک لیوان آب ولرم بخورید. صبح ناشتا، ۱ لیوان آب ولرم بنوشید.

به سالاد، ماست یا دوغ خود، پودر گل محمدی اضافه کنید. روزی ۳ تا ۵ عدد میوه آبدار بخورید. در سفر از نان‌های سبوس‌دار استفاده کنید. این غلات حاوی فیبر بالایی هستند و می‌توانند کارکرد روده را تسهیل ببخشند. اگر می‌توانید، شام سبک و آبکی مانند سوپ بخورید. اگر به دنبال غذای حاضری در سفر می‌گردید، کنسرو حبوبات را فراموش نکنید.

این خوراکی‌ها حاوی فیبر بالایی هستند و باعث تسهیل در دفع می‌شوند. مصرف روزی ۱ تا ۲ عدد کیوی را هم فراموش نکنید. کیوی که در این فصل هم به وفور پیدا می‌شود، جزو بهترین ملین‌ها است و اگر به صورت ناشتا مصرف شود، می‌تواند باعث پیشگیری از یبوست شود..a

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.