224

خوراکی های ضد پیری را بشناسید

|
0 دیدگاه

با مصرف خوراکی هایی از مواد ساده و قابل دسترس که خاصیت ضد پیری دارند، حمله علایم پیری کند شده و هیجانات و شادابی دوران جوانی زیاد می شود.

آشنایی با غذاهای ضد پیری

حفظ زیبایی جوانی فقط با مصرف انواع کرم های ضد پیری میسر نمی شود بلکه تغذیه سالم و ورزش نقش های بسیاری مهمی را در حفظ سلامت جوانی بازی می کنند. غذاهای خاصی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا با اثرات منفی روند پیری بر بدن مقابله نمایید.

این مواد غذایی شما را جوان تر نمی سازند یا جلوی پیرتر شدن شما را نمی گیرند، اما به طور کلی می توانند ضمن بهبود سلامت و شادابی، شما را بر ضد بیماری و ناخوشی محافظت کنند و این به نوبه خود می تواند زندگی تان را طولانی ساخته و تعداد سالهایی را که سالم تر زندگی می کنید افزایش دهند.

پدیده پیری می تواند در هر زمان، بعد از گذشت از سن ۳۰ سالگی شروع شود و معمولا پوست حالت کششی و ارتجاعی خود را از دست می دهد.بدن شروع به سست شدن می کند و استخوان ها تراکم خودشان را از دست می دهند.پوست حالت ارتجاعی، شفافیت و درخشش خود را از دست خواهد داد و چین و چروک می خورد.

طبق تحقیقات، با مصرف خوراکی هایی از مواد ساده و قابل دسترس و با طبخی آسان، حمله علایم پیری کند شده و هیجانات و شادابی دوران جوانی زیاد می شود.

۱- غذای ضد پیری:کلم بروکلی
“بروکلی”، یک منبع عالی ویتامین C و کاروتن است. تحقیقات اثبات می کند که این خانواده سبزیجات بهترین غذای ضد پیری و ضد سرطان هستند و “ماهی” بهترین پروتئین را تامین می کند با ترکیب کردن این دو ماده غذایی می توان عالی ترین خوراکی را تهیه کرد.

ماهی خاصیت ضد پیری دارد
۲- غذای ضد پیری:ماهی
ماهی از نظر میزان پروتئین بالاترین رتبه را دارد. خام یا پخته ماهی عالی ترین منبع ویتامین C است (۱۰۰ گرم ماهی خام دارای ۱۰۰ میلی گرم ویتامین C است)

۳- غذای ضد پیری:پیاز
پیاز، می تواند تمیزکننده خون و پایین آورنده کلسترول باشد و جریان پیر شدن را کند می کند. پیاز و خوراکی های دریایی بالاترین میزان پروتئین را دارا هستند. علاوه بر آن پیاز نیاز بدن به روی را برطرف می سازد.

پیاز علاوه بر تصفیه خون خاصیت ضد پیری دارد

۴- غذای ضد پیری:کلم
کلم، سرشار از ویتامین C و دارای فیبر بالایی است. “فیبر” نه فقط برای روده ها و معده مناسب است؛ بلکه، برای سیستم گوارشی نیز مفید بوده و به دفع مواد زاید کمک می کند.

دو فاکتور اصلی در کاهش فرآیند پیری وجود دارد:ویتامین ها و کاروتن در میوه های تازه.

ویتامین C و E و کاروتن، بهترین وسیله کمک برای کاهش جریان پیری هستند. کاروتن، به نگهداری و مراقبت سلامتی بافت ها کمک می کند و بهترین دوست خانم هاست.

ویتامین C و E هر دو آنتی اکسیدان هستند و می توانند در شروع پیری و فرتوتی تاخیر ایجاد کنند و جوانی را طولانی تر کنند. آن ها فقط به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک نمی کنند، اما وجود زیاد میوه های تازه و سبزیجات، سلامتی روده های بزرگ را افزایش می دهد و به دفع مواد زاید کمک می کند.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.