Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
افزایش شادی در زندگی
464

افزایش شادی در زندگی

|
0 دیدگاه

برای مقابله با عوامل تاثیرگذار بر ایجاد افسردگی راهکارهای جالبی برایتان داریم که بهتر است با آن ها در این بخش آشنا شوید.

افزایش شادی در زندگی

ویتامین B 6،غلات، پروتئین ها،غذاهای تخمیری وآفتاب صبحگاهی تاثیر زیادی در این زمینه خواهند گذاشت اگر می خواهید افسردگی را از خود دور کنید این توصیه ها را در ادامه مطالعه کنید .

سالانه میلیون ها نفر در جهان، مبتلا به افسردگی تشخیص داده می شوند. آمار نشان می دهد، تعداد افرادی که به این عارضه مبتلا می شوند، از سال ۱۹۸۷ تاکنون، ۴۵۰ (بله، چهارصد و پنجاه) درصد افزایش یافته است.

داروهایی که اغلب برای درمان افسردگی تجویز می شود، گاه عوارض جانبی خطرناکی دارد. این درحالی است که راه های ساده ای غیر از مصرف قرص وجود دارد که با به کار بردن آنها می توانیم شادی بیشتری احساس کنیم:

ویتامین B 6

ویتامین B 66 کافی مصرف کنید. مواد غذایی مثل اسفناج، سیر، گل کلم، خردل، کرفس، ماهی (بخصوص ماهی تن و قزل آلا)، مرغ و بوقلمون و فیله گوشت گاو بدون چربی، منابع خوبی از این ویتامین هستند. ویتامین B 6 در سلامت مغز و تولید انواع انتقال دهنده های عصبی از جمله سروتونین (هورمون شادی) نقش مهمی دارد.

غلات، افزایش دهنده سروتونین

به جای گندم از غلاتی که مغز را تقویت می کنند، استفاده کنید. یکی از این غلات، گندم سیاه است که می توان از آن در تهیه سوپ و از آرد آن در تهیه کلوچه استفاده کرد. ارزن و کوینولا نیز از دیگر غلات سالمی هستند که حاوی پروتئین زیاد و نیز کربوهیدرات هایی هستند که میزان کمی از آنها نقش مهمی در افزایش سطح سروتونین بدن دارد.

این مواد غذایی نه تنها در تقویت روحیه نقش دارند، بلکه خواب راحت را نیز برای فرد به همراه می آورند. مصرف سطح مناسبی از سروتونین در اوایل عصر می تواند به خواب راحت شب کمک کند. این غلات همچنین در تامین ویتامین های گروه B که به تولید سروتونین کمک می کنند، نقش دارند.

پروتئین ها

مصرف غذاهایی که پروتئین بالا دارند (بویژه میزان تریپتوفان آنها بالاست) مثل بوقلمون، تخمه آفتابگردان و تخمه کدو، تریپتوفان مورد نیاز برای تولید سروتونین را تامین می کنند. تحقیقات نشان می دهد، مصرف پروتئین ها همراه با کربوهیدرات ها، توانایی بدن را برای تولید سروتونین کاهش می دهد.

برای تقویت روحیه و سیستم ایمنی پروتئین ها را همراه با پروبیوتیک ها مصرف کنید. پروتئین های گیاهی، نسبت به پروتئین های حیوانی سروتونین بیشتری تولید می کنند.

غذاهای تخمیری

غذاها و نوشیدنی های تخمیری مثل انواع ترشیجات، به هضم و جذب مواد مغذی مهمی که بدن برای تولید سروتونین به آنها نیاز دارد، کمک زیادی می کنند. همچنین، این مواد غذایی، مواد مغذی موجود در غذاها را دست کم صد برابر افزایش می دهد.

آفتاب صبحگاهی

قرارگرفتن در معرض آفتاب صبحگاهی، تولید ملاتونین (هورمونی که به طور طبیعی هنگام خواب ترشح می شود) را در شب افزایش می دهد. سروتونین تبدیل به ملاتونین شده، خواب شبانه خوبی برای شما به ارمغان می آورد. ۲۰ دقیقه قدم زدن در نور خورشید هنگام صبح، هم روحیه را تقویت می کند و هم خواب را بهبود می بخشد.

از بین بردن مواد سمی

مواد سمی را که سلامت مغز را تهدید می کنند، از زندگی تان بیرون کنید. روزانه موادغذایی (مثل مرکبات و چای قاصدک) که به سم زدایی بدن کمک می کنند، مصرف کنید.

[click_like post_id='94277']

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.