439

ویتامین هایی برای چرخه قاعدگی

|
0 دیدگاه

چرخه قاعدگی یک رویداد ماهانه طبیعی برای بانوان از بلوغ تا یائسگی است. این چرخه بدن بانوان را برای بارداری آماده می کند.

ویتامین هایی برای چرخه قاعدگی

بانوان به ویتامین های اضافی در طول چرخه قاعدگی برای جبران ویتامین های از دست رفته و حالات جسمی و روحی بهتر نیاز دارند. براساس انجمن بارداری امریکا، علائم طبیعی مرتبط با قاعدگی شامل نفخ، خستگی و استرس بوده، به طوریکه دریافت ویتامین ها ممکن است در تسکین این علائم موثر باشند.

ویتامین E

ویتامین E می تواند به تسکین برخی از علائم مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی کمک کند. سندرم پیش از قاعدگی یک هفته قبل از شروع عادت ماهانه بانوان روی می دهد، به طوریکه نفخ، خستگی و زود رنجی یا کج خلقی را به دنبال دارد. همچنین مصرف ۴۰۰ واحد بین الملل از این ویتامین برای مقابله با این علائم توصیه می شود.

ویتامین B12

براساس انستیتوی لینوس پاولینگ در ایالات متحده، کمبود ویتامینB12 می تواند منجر به کم خونی پرنیشیوز شود که عامل خستگی شدید است.

خستگی در طول دوره قاعدگی امری طبیعی است بنابراین دریافت مکمل های B12 یا تزریق این ویتامین برای جلوگیری از ایجاد حس خستگی شدید اهمیت دارد. ویتامین B12 همچنین به کاهش علائم افسردگی مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند.

ویتامین B6

ویتامین B6 به مغز اجازه تولید کافی سروتونین را می دهد که می تواند در ایجاد احساس آرامش به جای حس افسردگی در بانوان موثر باشد. عدم دریافت کافی این ویتامین موجب می شود تا بدن به سختی از استروژن اضافی رهایی یابد. ویتامین B6 می تواند به کاهش نفخ و ایجاد احساس آرامش قبل از شروع دوره ماهیانه کمک کند.

ویتامین A

ویتامین A در رشد مناسب اندام های تناسلی از جمله رحم، دهانه رحم و واژن نقش دارد. ویتامین A یک آنتی اکسیدان بوده و در کمک به حفظ قدرت بافت های تناسلی درگیر در قاعدگی موثر است. بدون میزان کافی از این ویتامین بانوان ممکن است آمنوره یا قطع دوره قاعدگی را تجربه کنند.

 

0 پسندیده شده

معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.