308

پیشگیری از بیماری های قلبی

|
0 دیدگاه
اجاره آپارتمان مبله ارزان

مسواک زدن دندان ها دست کم دو بار در روز ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد . زیرا که تورم دندان ها و لثه باعث ایجاد پلاک در سرخرگ ها و خطر ایجاد بیماری قلبی افزایش می دهند .

پیشگیری از بیماری های قلبی

برای پیشگیری از بیماری های قلبی مصرف کربوهیدرات ها برای شام ذخیره کربوهیدرات ها برای شام به افراد کمک می کند تا احساس سیری بیشتری کنند و وضعیت قند و چربی خون را بهبود بخشند.

مصرف توت فرنگی و سایر گیاهانی که دارای آنتی اکسیدان و ویتامین ها می باشند باعث سلامت قلب می شوند و از سکته قلبی پیشگیری می کنند.. این مواد پروتئینی به نام Nrf2 را فعال می کنند و از این راه باعث کاهش لیپیدها و کلسترول در جریان خون می شوند.

مصرف شکلات تلخ به انعطاف پذیری رگ ها کمک می کند و از چسبیدن گلبول های سفید به دیواره رگ ها پیشگیری می کند . این عمل به کاهش فشار خون و افزایش جریان خون به مغز و قلب کمک می کند. فلاونول یک آنتی اکسیدان است که در شکلات تلخ وجود دارد.

ورزش از راه های افزایش جریان خون، کاهش ذخیره چربی و پایدار کردن اثرات پرخوری می شود .

ورزش قلب را از آسیب های ناشی از نیتریک اکسید حفاظت می کند. ورزش مقدار نیتریک اکسید را در خون افزایش می دهد و به گشاد کردن سرخرگ ها، افزایش جریان خون سرخرگی، جلوگیری از چسبیدن سلول های خونی به دیواره رگ ها و کاهش فشار خون موثر است .

ورزش همچنین باعث بهبود ایجاد تغییرات در DNA می گردد و این عمل را از طریق اثرگذاری بر روی بیان ژن در سلول های چربی صورت می گیرد . ورزش بیان ژن های خاصی را در سلول های چربی غیرفعال می کند. این تغییرات ذخیره چربی را در بافت های چربی کاهش می دهد.

داشتن خواب مناسب دست کم ۸ ساعت خواب در شبانه روز برای کارکرد مناسب قلب و پیشگیری از بیماری قلبی به خصوص برای خانم ها مفید است. سطح اینترلوکین (IL6) در خونشان افزایش می یابد.

خوردن هندوانه از طریق کاهش فشار خون به سلامت قلب کمک می کند. این میوه علاوه برآنتی اکسیدان ها، دارای ویتامین ها و مواد معدنی حاوی آمینواسیدهایی مانند سیترولین می باشد .

اضافه وزن می تواند منجر به شرایطی شود كه خطر بیماری های قلبی را در شما زیاد كند؛ مثل بالا رفتن فشارخون، افزایش كلسترول و دیابت.پس وزن متعادل خود را حفظ کنید

مقابله با فشارهای روحی و روانی، تکیه و امیدواری بر خداوند، داشتن دیدگاه مثبت و آمادگی برای تغییرات لازم در ابعاد مختلف زندگی از عوامل موثردر داشتن قلبی سالم است.

مبارزه با علام خطر مانند کلسترول خون بالا فشارخون‌بالا (هیپرتانسیون)دیابت.

وزن و چاقی الکل و رژیم غذایی نادرست .توان از بین بردن این بیماری ها تا سطح زیادی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش داد.

آب با دفع سموم از بدن و نقل و انتقال موادمغذي به سلول هاي بدن به جلوگيري از بيماري‌ها كمك ميكند. روزي حداقل ۸ ليوان آب بنوشيد.

استرس شدید موجب حملات ياد گرفتن كنترل استرس مثلاً از طريق مديتيشن و درمان مي‌تواند از بروز بيماري‌ها جلوگيري كنید.

اجاره آپارتمان مبله ارزان
0 پسندیده شده

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.