Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
آشنایی با بهترین رژیم غذایی برای تقویت موها
313

آشنایی با بهترین رژیم غذایی برای تقویت موها

|
0 دیدگاه

پژوهشگران آمریکایی می‌گویند که تغذیه مناسب و سالم می‌تواند بهترین راه برای جلوگیری از ریزش موها و تقویت‌شان شود. مثلا آنها می‌گویند که حبوبات، منبع خوبی از ویتامین ب‌۶، زینک، سولفور و اسید فولیک است و تمام این ریزمغذی‌ها می‌توانند به تقویت ریشه موها کمک کنند.

رژیم اصولی بگیرید و ویتامین‌های گروه B را فراموش نکنید

همه افراد آرزوی داشتن موهایی زیبا و درخشان را دارند و شاید به همین دلیل ما هر روز با انواع و اقسام مارک و مدل‌های شامپو و تقویت‌کننده‌های مختلف مو در بازار مواجه می‌شویم. اما پژوهشگران آمریکایی می‌گویند که تغذیه مناسب و سالم می‌تواند بهترین راه برای جلوگیری از ریزش موها و تقویت‌شان شود.

مثلا آنها می‌گویند که حبوبات، منبع خوبی از ویتامین ب‌۶، زینک، سولفور و اسید فولیک است و تمام این ریزمغذی‌ها می‌توانند به تقویت ریشه موها کمک کنند. از طرف دیگر محققان معتقدند که گوشت بوقلمون، پروتئین و آهن فراوانی دارد و از این رو، مصرف آن می‌تواند محکم شدن ریشه موها را در پی داشته باشد.

کلسیم، ویتامین D و ویتامین ب۱۲ موجود در لبنیات هم برای پیشگیری از ریزش موها بسیار موثر هستند. بنابراین می‌بینید که نقش تغذیه در جلوگیری از ریزش موها بسیار پررنگ‌تر از استفاده از مواد شیمیایی مختلف است. به همین خاطر در ادامه به بررسی نکاتی کاربردی درباره ارتباط تغذیه و ریزش مو می‌پردازیم.

ریزش مو، ربطی به کم‌خوری و پرخوری ندارد! اصولا موهای ما هم برای رشد به انرژی و یکسری درشت مغذی و ریزمغذی نیاز دارند. یعنی اگر فردی دچار سوءتغذیه در مسیر پروتئین یا انرژی باشد، از جهت کمبود درشت‌ مغذی‌ها دچار ریزش مو می‌شود. از طرف دیگر، کمبود ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین‌های گروه B، آهن و زینک هم می‌توانند ریزش مو را در پی داشته باشند.

ممکن است یک نفر انرژی و پروتئین کافی در طول روز مصرف کند یا حتی اضافی دریافت هم داشته باشد اما در مجموع، سطح آهن، روی یا ویتامین‌های گروه B بدنش پایین باشد و در نتیجه به ریزش مو مبتلا شود. بگذارید موضوع را کمی ساده‌تر برایتان بگوییم.

ممکن است فردی در اثر پرخوری و مازاد دریافت انرژی،‌ دچار افزایش وزن و چاقی شود اما چون این فرد انرژی خودش را از طریق خوردن بی‌اندازه مواد غذایی مختلف به دست آورده است، در نتیجه مشکلی مانند بر هم خوردن تعادل هورمون‌ها در بدنش به وجود می‌آید و معمولا این به هم ریختگی هورمون‌های مردانه و زنانه بیشتر به نفع هورمون‌های مردانه است.

با این حساب و با بالا رفتن سطح هورمون‌های مردانه، مشکلی مانند ریزش مو به طور غیر مستقیم برای فرد چاق پیش می‌آید. تفاوت ریزش موی مستقیم و غیر مسقیم در اثر عوامل تغذیه‌ای در ریزش موی غیر مسقیم، بر خلاف ریزش موی مستقیم، تعادل هورمون‌های بدن به هم می‌ریزد و ممکن است.

مثلا خانم‌ها در کنار ریزش مو از مشکلات دیگری مانند بی‌نظمی در قاعدگی، ایجاد موهای زائد یا حتی کیست هم رنج ببرند. در این صورت، اولین توصیه متخصصان پوست و مو به چنین افرادی، کاهش وزنشان خواهد بود. بنابراین می‌توان گفت که به طور کلی در رژیم‌های غذایی هرگونه عدم تعادل چه در مسیر انرژی، چه در مسیر پروتئین و چه در مسیر ریزمغذی‌ها که همان ویتامین‌ها هستند، ریزش مو را به دنبال خواهد داشت.

[click_like post_id='111048']

دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.