Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
با این روش‌ها بدنتان را پاکسازی کنید
223

با این روش‌ها بدنتان را پاکسازی کنید

|
0 دیدگاه

 همه ما می‌دانیم مواد غذایی ای که مصرف می‌کنیم بر سلامت کلی، سطوح انرژی، و نشاط ما تاثیرگذار هستند.

با این روش‌ها بدنتان را پاکسازی کنید

برخی مواد غذایی می‌توانند همانند دارو عمل کنند، در شرایطی که برخی دیگر حالت سمی دارند. برای اینکه سلامت بدن خود را حفظ کنید دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل و متنوع کلیداصلی سلامتی محسوب می‌شود.

 همه ما می‌دانیم مواد غذایی ای که مصرف می‌کنیم بر سلامت کلی، سطوح انرژی، و نشاط ما تاثیرگذار هستند. برخی مواد غذایی می‌توانند همانند دارو عمل کنند، در شرایطی که برخی دیگر حالت سمی دارند. برای اینکه سلامت بدن خود را حفظ کنید دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل و متنوع کلیداصلی سلامتی محسوب می‌شود.

گردو علیه بیماری قلبی

مصرف یک مشت گردو در روز به کاهش کلسترول LDL و محافظت در برابر بیماری قلبی کمک می‌کند. کلسترول بد به شکل گیری و تجمع پلاک در رگ‌های خونی کمک می‌کند که موجب تنگ و سخت شدن شریان‌ها می‌شوند. این شرایط می‌تواند درد در قفسه سینه، بیماری عروق کرونر یا یک حمله قلبی را موجب شود. گردو حاوی ویتامین E است که از تشکیل پلاک جلوگیری می‌کند.

استرول‌های گیاهی و فیبر غذایی موجود در گردو به تنظیم سطوح کلسترول بد کمک می‌کنند، در شرایطی که اسیدهای چرب امگا-۳ ریتم قلب را عادی می‌سازند. گردو سرشار از چربی‌های چندغیر اشباع است که رشد باکتری‌های خوب در روده را افزایش می‌دهند. این باکتری‌ها اثر مثبتی بر دیگر عامل کلیدی در بیماری قلبی یعنی التهاب دارند.

بادام هندی برای کاهش فشار خون

بادام هندی حاوی سطوح بالای منیزیم و پتاسیم است، که دو ماده معدنی مهم برای بدن انسان محسوب می‌شوند و به کاهش فشار خون کمک می‌کنند. منیزیم ریتم قلب را تثبیت می‌کند، رگ‌های خونی را شل می‌کند، و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد، در شرایطی که پتاسیم آثار منفی نمک را خنثی می‌سازد و مقدار مایع ذخیره شده در بدن را کنترل می‌کند.

آب زیره برای کاهش وزن

زیره ادویه بومی مدیترانه و جنوب آسیا است. این ماده سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که سوخت و ساز را بهبود می‌بخشند و از این رو، به سوزاندن کالری‌های اضافی و کاهش چربی شکمی به شیوه‌ای موثر کمک می‌کند. زیره از تجمع گاز و نفخ پیشگیری می‌کند و بر همین اساس، گوارش غذا را تسهیل می‌کند.

سیب برای تقویت سیستم ایمنی

احتمالا شنیده‌اید که مصرف یک سیب در روز می‌تواند شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز سازد و البته مطالعات اخیر این مساله را اثبات کرده‌اند. سیب قرمز حاوی کوئرستین، آنتی اکسیدانی قدرتمند که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند،

است. این ترکیب به ویژه زمانی که زیر استرس شدید قرار دارید، کارآمد است.سیب‌ها سرشار از فیبر غذایی محلول در آب هستند که توانایی پیوند با چربی‌های موجود در روده را دارند. این فرایند به کاهش سطوح کلسترول LDL و بهبود سلامت کلی بدن انسان کمک می‌کند.

موز برای کاهش تهوع

موز تولید مخاط را تحریک می‌کند و سدی در برابر شیره معده ایجاد می‌کند که موجب شکل‌گیری ناراحتی معده می‌شود. افزون بر این، موز به واسطه احیای سطوح پتاسیم، ماده معدنی که اغلب در زمان اسهال و استفراغ کاهش می‌یابد، تهوع و استفراغ را کاهش می‌دهد. بر همین اساس، مصرف موز برای بانوانی که طی دوران بارداری از تهوع رنج می‌برند، توصیه می‌شود.

پسته برای کاهش کلسترول بد

پسته سرشار از فیتواسترول‌ها، ترکیباتی که از جذب کلسترول در بدن جلوگیری می‌کنند، است. همچنین، پسته حاوی سطوح بالای فیبر غذایی، چربی‌های غیر اشباع تک پیوندی، و آنتی‌اکسیدان‌هاست که همگی آنها برای حفظ سلامت قلب مفید هستند. باور بر این است که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پسته از ورود کلسترول به رگ‌های خونی و شکل گیری التهاب پیشگیری می‌کنند.

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف یک یا دو مشت پسته در روز می‌تواند به کاهش سطوح کلسترول بد کمک کند. البته در مصرف پسته نباید زیاده‌روی کرد زیرا این ماده غذایی سرشار از کالری است و مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند افزایش وزن را به همراه داشته باشد.

بادام و سیستم عصبی

بادام حاوی دو ماده مغذی تقویت کننده مغز یعنی ریبوفلاوین و ال-کارنتین است و بر همین اساس، می‌تواند به تقویت ظرفیت ذهنی انسان کمک کند. این مواد مغذی توانایی تقویت فعالیت شناختی و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را دارند، و در عملکرد درست سیستم عصبی مرکزی نقش دارند.بادام می‌تواند به صورت خام، خیس خورده در آب به مدت یک شب، خرد شده و… در غذاهای مختلف استفاده شود.

کیوی برای بهبود گوارش

کیوی تنها میوه حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک به نام اکتینیدین است که روند گوارش را بهبود می‌بخشد. اکتینیدین به طور ویژه برای تجزیه پروتئین‌های غذایی از جمله شیر، گوشت، تخم مرغ، حبوبات، و غلات مهم است. برای دستیابی به نتیجه مطلوب بهتر است روزی دو تا سه کیوی مصرف کنید.

‌آبلیمو

تمرینات ورزشی شدید و تعریق، و همچنین مصرف الکل، استفراغ و اسهال می‌توانند به عدم تعادل در سطوح نمک بدن منجر شوند.

شما می‌توانید آب نصف یک لیمو را در یک لیوان آب ولرم ریخته و آن را بنوشید. این یکی از کارآمدترین روش‌ها برای بازگرداندن تعادل در سطوح نمک محسوب می‌شود.لیمو ترش، همانند تمامی میوه‌های خانواده مرکبات، حاوی پتاسیم و کلسیم است که به ایجاد تعادل در سطوح نمک، pH و مایعات بدن انسان کمک می‌کنند.

زردآلو برای مبارزه با دیابت

زردآلو سرشار از مواد مغذی است که به کنترل سطوح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می‌کنند.

زردآلو به عنوان یک ماده غذایی با شاخص قند خون پایین در نظر گرفته می‌شود. این قبیل مواد غذایی موجب افزایش ناگهانی قند خون پس از مصرف نمی‌شوند و از این رو، گزینه‌هایی عالی برای یک رژیم غذایی دیابتی هستند. همچنین، زردآلو سرشار از فیبر است که روند گوارش را کند می‌سازد و از این رو ترشح قند به جریان خون را کنترل می‌کند.

[click_like post_id='102315']

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.