Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
دیابت و ورزش
299

دیابت و ورزش

|
0 دیدگاه

در برنامه غذایی افراد دیابتی باید ۶۰- ۴۵% از انرژی دریافتی از کربوهیدرات تامین شود.

دیابت و ورزش

و میزان پروتئین دریافتی ۲۰ & ndash 15 درصد و چربی دریافتی نیز کمتر از ۳۰% از انرژی روزانه باشد افراد دیابتی باید حداقل روزی ۳ وعده غذای اصلی و ۳ بار میان وعده مصرف کنند.

عمده ترین مشکلی که ورزشکاران دیابتیک با آن مواجه هستند هیپوگلیسمی یا کاهش قندخون است و این مشکل بیشتر بعد از ورزش اتفاق می افتد زیرا بعد از ورزش کبد و ماهیچه نیاز به استفاده از گلوکز برای بازسازی گلیکوژن دارد که این بازسازی ۳۰ & ndash 24 ساعت طول می کشد.

برنامه تغذیه ورزشکاران دیابتی چگونه باشد ؟

برای جلوگیری از افت قند در حین ورزش و بعد از آن باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کرد و یا دوز انسولین مصرفی را کاهش داد. در ورزش با شدت متوسط و کمتر از ۳۰ دقیقه معمولاً نیاز به کربوهیدرات اضافه وجود ندارد ولی اگر ورزش بیش از ۳۰ دقیقه به طول انجامد باید بین ۳۰ & ndash 15 گرم کربوهیدرات بیشتر به ازای هریک ساعت مصرف شود.

میزان ۱۵ گرم کربوهیدرات برابر است با :

یک لیوان نوشابه ورزشی
یک لیوان آب میوه رقیق شده نسبت یک به یک
یک عدد موز متوسط
یک عدد سیب متوسط
دو عدد خرما

[click_like post_id='104285']

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.