Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
صبحی خوب ، یعنی …
203

صبحی خوب ، یعنی …

|
0 دیدگاه

صبحانه باعث بالا رفتن حافظه، تقویت اعصاب و کنترل وزن می شود. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که دانش آموزانی که صبحانه می خورد نمره ی بهتری را کسب می کنند.

صبحی خوب ، یعنی …

مشابه همین امر برای بزرگسالان نیز صادق است. افرادی که صبحانه می خورند لاغرترند. روز خود را با صبحانه ی سالم مثل حبوبات پر فیبر و یک لیوان آب میوه آغاز کنید.

روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنید  :

ورزش منظم ریسک مرگ ، ابتلا به دیابت و ابتلا به سرطان روده را کم می کند. همچنین از فشار خون بالا جلوگیری می کند و به شما کمک می کند تا وزن خود را کم کنید و آن را ثابت نگه دارید.

در مورد خود به عنوان یک فرد فعال فکر کنید   :

ورزش را به طور مرتب و روزانه انجام دهید . پیاده روی کنید، دوچرخه سواری کنید، کارهای روزانه ی خانه و حیاط را انجام دهید و به جای آسان سور از پله ها استفاده کنید.

۳۰ دقیقه فعالیتی را که باعث می شود نفس عمیق بکشید، بیشتر روزها یا هر روز هفته انجام دهید. اگر نمی توانید مداوم ۳۰ دقیقه فعالیت داشته باشید به صورت ۱۰ دقیقه ای و با فاصله به فعالیت بپردازید.

از هدر رفتن اندورفین جلوگیری کنید  :

متخصصان به اندورفین “هورمون شادی بخش می گویند” . اندورفین یک ماده ی طبیعی است که توسط مغز ترشح می شود که اعصاب شما را تقویت می کند، درد را تسلی می دهد، استرس را کاهش می دهد و یک احساس کلی خوشحالی ایجاد می کند. همچنین این ماده به شما کمک میکند تا بهتر بخوابید. بهترین راه کمک به بدن برای ترشح اندورفین ورزش است.

حتی یک ورزش محدود فشار را کاهش می دهد و سلامتی ذهنی و جسمی را افزایش می دهد. بر اساس گفته ی متخصصان غدد تاثیر مثبت اندورفین می تواند چندین ساعت ادامه داشته باشد .

البته، قبل از شروع به ورزش و تمرینات ورزشی که به صورت مداوم و شدید باشد ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

لبخند بزنید :

شما می توانید با لبخند زدن خوشحال تر باشید، حتی اگر به صورت تقلبی لبخند بزنید .(بر اساس یک مقاله در دانشگاه هاروارد).

داشتن صورت خندان فواید مثبتی برای شما و مردم اطراف شما دارد. لبخند زدن باعث می شود همه احساس خوبی داشته باشند.

بر اساس مقاله ی منتشره ای از دانشگاه یل زنان بیشتر از مردان لبخند می زنند.

هر روز پیاده روی داشته باشید :

ما نسبت به گذشته فعالیت کم تری داریم و آمارچاقی نسبت به گذشته بیشتر است. بهترین راه برای متناسب به نظر آمدن و احساس خوبی داشتن پیاده روی است.

پیاده روی برای همه ی افراد در هر سنی مناسب است. این کار به شما کمک می کند تا وزن خود را کم کنید و تون عضلانی خود را حفظ کنید. شما با استفاده از این برنامه ی ساده می توانید پیاده روی را به صورت یکی از عادت های روزانه ی خود در آورید ،۱۰ دقیقه در این هفته پیاده روی داشته باشید. به تدریج در بعضی از روزهای هفته ی آینده این زمان را به ۳۰ دقیقه برسانید.

یک همراه برای ورزش کردن پیدا کنید .

اگر بایک فرد دیگر ورزش کنید احتمال این که به ورزش خود ادامه دهید بیشتر است.

با هر کس که دوستش دارید ورزش کنید. یک دوست برای پیاده روی پیدا کنید یا با یک فرد در باشگاه آشنا شوید. دوست ورزش شما باید کسی باشد که که شما را نا امید نکند.

به ذهن خود ورزش دهید :

بر اساس مطالعات پزشکی ورزش ذهن می تواند حافظه ی شما را تقویت کند و ریسک ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.

ذهن خود را با انجام کارهای قدیمی به صورت جدید به چالش بکشید . دندان های خود را با دست دیگرمسواک کنید یا مسیر دیگری را برای رسیدن به مقصدتان انتخاب کنید.

جدول حل کنید .

زبان جدیدی را یاد بگیرید .

برنامه ی کامپیوتری جدیدی را یاد بگیرید .

یکی از عادت های بد خود را ترک کنید .

همه ی ما یک یا چند عادت بد مثل پرخوری، ول خرجی و …داریم.

یک عادت بد را انتخاب کنید و سعی کنید آن را در طول یک سال ترک کنید و این توصیه را از متخصصان به یاد داشته باشید:

برای ترک یک عادت بد باید به حال و آینده فکر کنید.”اگر الان این سیب زمینی های سرخ کرده را بخورم، احساس خوبی خواهم داشت.  اما آیا در آینده نیز احساس خوبی خواهم داشت؟ اگر الان این سیب زمینی ها را نخورم نتیجه ی آن را در آینده خواهم دید.”

شخص دیگری را خوشحال کنید :

دیگران را خوشحال کردن باعث خوشحالی شما می شود. همچنین می تواند برای سلامتی فیزیکیتان هم خوب باشد.

مطالعه ای در دانشگاه میشیگان نشان داده است افرادی که به دیگران کمک می کنند و از آن ها حمایت می کنند عمر طولانی تری دارند.

به دوست ، فامیل یا همسایه ی خود در خرید، حمل و نقل ، نگه داری از کودکش و دیگر کارها کمک کنید.

به فرزند خود بیاموزید چه احساس خوبی پیدا می کند اگر به همسایه ای پیر کمک کند.

اگر آشغالی در پارک یا ساحل می بینید آن را جمع کنید.

دور شوید :

دور شدن از شهر در آخر هفته یک راه بسیار مناسب برای کاهش استرس، تقویت خلق و خو و داشتن احساس بهتر است. این راهی است که توسط آن می توانید فقط روی یک چیز تمرکز کنید ؛ ریلکس بودن. وقتی دور می شوید کار خود را با خود نبرید. تلفن همراه خود را خاموش کنید و کامپیوتر و نگرانی هایتان را فراموش کنید با این کار می تواند بر روی دوستان، خانواده و خودتان متمرکز شوید.

بخندید :

ما به سمت مردمی که شوخ طبع هستند کشیده می شویم. شوخی بهترین راه رهایی از فشار و دور کردن خلق و خوی بد است.

از شوخی برای حل یک مشکل پیچیده استفاده کنید .

از این که به خودتان بخندید نترسید .

به فرزند خود کمک کنید تا استرس را کنترل کند .

همان طور که بزرگ سالان استرس دارند بچه ها نیز استرس دارند.بچه ها نیز علائم استرس را که شامل سر درد، دل درد، پرخوری یا غذا نخوردن، بی خوابی یا خواب زیاد، گذراندن وقت زیادی با کامپیوتر یا تلویزیون و… است را مانند بزرگ سالان از خود بروز می دهند. اگر فرزند شما دارای این علائم است در زیر مواردی آمده که می توانید از آن ها کمک بگیرید:

نگرانی ها و ترس های فرزندتان را بفهمید .

مطمئن شوید خواب فرزندتان کافی است و به اندازه ی کافی ورزش می کند.

ساعات تماشای تلویزیون را محدود کنید .

اگر علاذم استرس از بین نرفت با معلم ، مشاوریا پزشک فرزندتان صحت کنید.

[click_like post_id='102931']

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.