Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
مراقب میکروب‌ها در کلاس‌های ورزشی باشید
286

مراقب میکروب‌ها در کلاس‌های ورزشی باشید

|
0 دیدگاه

چرا در کلاس‌های ورزشی ثبت‌نام می‌کنیم؟ آیا هدفی غیر از سالم‌تر بودن داریم؟ فکر نمی‌کنم! اکثر ما تنها با همین هدف برای رفتن به کلاس‌های ورزشی برنامه‌ریزی می‌کنیم، غافل از …

مراقب میکروب‌ها در کلاس‌های ورزشی باشید

چرا در کلاس‌های ورزشی ثبت‌نام می‌کنیم؟ آیا هدفی غیر از سالم‌تر بودن داریم؟ فکر نمی‌کنم! اکثر ما تنها با همین هدف برای رفتن به کلاس‌های ورزشی برنامه‌ریزی می‌کنیم، غافل از اینکه این محل‌ها می‌توانند آلوده باشند و ما را بیمار کنند. به عبارت ساده‌تر، کلاس‌های ورزشی به ویژه کلاس‌های کار با دستگاه مثل بدن‌سازی و ژیمناستیک یا ایروبیک مکانی ایده‌آل برای انتقال میکروب‌ها هستند.

در ضمن در این کلاس‌ها افراد بسیار نزدیک به هم ورزش می‌کنند. فرض کنید فردی برای درازنشست کنار شما روی تشکچه ورزشی دراز کشیده و مدام نفس را به درون می‌کشد و بیرون می‌فرستد.

احتمال اینکه شما نیز همان هوا را تنفس کنید، بسیار زیاد است. نمی‌خواهیم بگوییم رفتن به کلاس‌های ورزشی خوب نیست، بلکه کاملا برعکس. در اینجا سعی می‌کنیم چند راهکار به شما آموزش دهیم تا خود را در برابر میکروب‌ها، باکتری‌ها و عفونت‌های دهانی حفظ کنید.

۱) قبل از ثبت‌نام اطلاعات به دست‌ آوریدقبل از ثبت‌نام در یک کلاس ورزشی ابتدا از شرایط بهداشتی محیط مطلع شوید. لازم است بعد از هر جلسه تمرین یا حتی بعد از استفاده هر شخص از یک دستگاه، تشکچه‌های ورزشی و دسته‌های وسایل ضدعفونی شوند. درست است که در تمامی اماکن این موضوع رعایت نمی‌شود اما حداقل جویا شوید که هر چند وقت یک بار عمل ضدعفونی وسایل تکرار می‌شود.

۲) وسایل شخصی تهیه کنید.در اکثر کلاس‌ها وسایل هر چند وقت یک بار ضدعفونی می‌شوند اما در برخی موارد ممکن است در این میان سهل‌انگاری شود. بهترین کار این است که وسایل شخصی تهیه کنید و با خود به کلاس ببرید. اگر در کلاس یوگا یا ایروبیک ثبت‌نام کرده‌اید، زیرانداز با خود ببرید و از آنجا که مدام سر کلاس نیاز به نوشیدن آب دارید،

بهتر است به جای آب خوردن با دست یا از شیر یا با لیوان‌های عمومی، بطری آب مخصوص به خود داشته باشید. حوله نیز جزو ضروریات است. می‌توانید حین استفاده از دستگاه‌های عمومی آن را در مناطقی که مثلا سر یا صورت شما با آن تماس دارد، قرار دهید.

۳) قبل و بعد از استفاده دستگاه‌ها را پاک کنیدیک لحظه فکر کنید که قبل از شما چند دست عرق کرده دستگیره یک دستگاه ورزشی عمومی را لمس کرده است. طبق آمار آژانس سلامت عمومی کانادا، ۸۰ درصد عفونت‌های رایج شامل سرماخوردگی می‌تواند از طریق دست‌آلوده منتقل شود. در کلاس‌های ورزشی برخی از انواع باکتری‌ها رشد می‌کنند.

که می‌توانند عامل عفونت‌های پوستی باشند. به همین دلیل به تمامی داوطلبان ثبت‌نام در کلاس‌های ورزشی توصیه می‌شود قبل و بعد از استفاده از هر دستگاه آن را پاک کنید یا اینکه دست‌کش به دست داشته باشید.

۴) پا برهنه نباشید!اگر در کلاسی ثبت‌نام می‌‌کنید که نیاز به پوشیدن کفش در آن نیست مثل کلاس یوگا یا شنا، حتما همراه با خود یک دمپایی بردارید. عفونت به راحتی به پاها منتقل می‌شود، در صورتی که پوشیدن دمپایی جلوی این موضوع را می‌گیرد. راه رفتن روی فضاهای عمومی زمینه انتقال قارچ پا و ناخن را فراهم می‌کند.

[click_like post_id='103235']

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.