Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
خوراکی های نفخ دار کدام اند؟
404

خوراکی های نفخ دار کدام اند؟

|
0 دیدگاه

اینکه در بعضی مواقع دچار نفخ معده می شویم به این خاطر است که دچار سوء هاضمه شده ایم. در اثر خوردن غذاهایی که نافخ هستند، باد در شکم ایجاد می شود و سبب آزار و شکم درد می شوند.

خوراکی های نفخ دار:

این روزها بیشتر مردم دچار مشکلات گوارشی هستند و یکی از عوارض آن نفخ است.

نفخ تجمع گاز در دستگاه گوارش است که با بادکردن و فشار در شکم پس از غذا خوردن و آروغ زدن مشخص می ‌شود.

سیب:

این میوه محبوب، حاوی سوربیتول، نوعی قند طبیعی موجود در بسیاری از میوه ها، است.

بدن برخی از افراد نمی تواند آن را به درستی جذب کند و منجر به تولید نفخ و اسهال، به ویژه در کودکان، می شود.

تمشک:

این میوه خوش طعم، برای افرادی که در هضم سوربیتول مشکل دارند، مضر است.

آنها ممکن است به نفخ، درد در ناحیه شکم، اسهال یا تهوع، مبتلا شوند.

هندوانه:

این میوه آبدار حاوی قند طبیعی فروکتوز است که برخی از افراد در هضم آن مشکل دارند.

ممکن است این مشکل ژنتیکی باشد و پزشکان به آن عدم تحمل ارثی فروکتوز می گویند و با آزمایش خون، مشخص می شود که فردی دچار عدم تحمل این نوع قند هست یا خیر.

کنگر فرنگی:

این سبزی حاوی قندی به نام فروکتان است که باعث تولید نفخ می شود.

اگر پس از خوردن آن، احساس خوبی ندارید، دیگر از این سبزی مصرف نکنید.

سیب زمینی:

سیب زمینی یکی از مواد غذایی است که کنار برخی دیگر از غذاها قرار می گیرد.

اما نشاسته سیب زمینی، موجب تولید نفخ در برخی از افراد می شود.

قارچ شیتاکه:

این قارچ مشهور به دلیل دارا بودن مانیتول، نوعی قند طبیعی، فرد را دچار نفخ می کند.

مصرف بیش از حد آن مانند یک ملین ملایم است و باید مراقب باشید.

نخود فرنگی:

این گیاه سبز و نرم، حاوی یکسری قند به نام گالاکتو-الیگوساکارید، است که از باکتری های روده تغذیه کرده و گاز تولید می کنند.

قهوه:

کافئین موجود در قهوه نیز منجر به تولید نفخ می شود.

جودوسر:

این ماده غذایی به دلیل وجود فیبر در آن، برای صبحانه عالی است و به فرد احساس سیری می دهد اما اگر جودوسر به مقدار زیادی به رژیم غذایی اضافه شود، تولید نفخ می کند.

انواع کلم ها:

این سبزیجات بسیار خوش طعم و مفید هستند اما هضم شان مشکل است.

مصرف سبزیجاتی مانند بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل ممکن است در فرد تولید نفخ کند.

زردآلو خشک:

فیبر موجود در این میوه به بدن فواید بسیاری می رساند و اگر کسی به یبوست مبتلا باشد، این میوه خشک، در درمان او موثر است.

اما مصرف زیاد زردآلو به دلیل دارا بودن قند فروکتوز در مقادیر بالا، نفخ و دل درد می آورد.

هلو:

این میوه بسیار خوشمزه، گاهی اوقات معده را به شدت آزار می دهد.

هلو حاوی قند طبیعی “پلی ال” است که با باکتری های روده چندان سر سازگاری ندارد.

گاهی اوقات این عدم هماهنگی منجر به انقباض های شکمی و همچنین تولید نفخ می شود.

جویدن آدامس:

جویدن آدامس موجب جمع شدن هوا در روده می شود.

از طرفی انواع آدامس های بدون قند، سوربیتول و زایلیتول دارند که در برخی از افراد نفخ به وجود می آورند.

آبنبات:

آبنبات ها به وسیله زایلیتول، مانیتول، سوربیتول و برخی دیگر از قندهایی شیرین می شوند که با دستگاه گوارش برخی از مردم، سازگاری ندارند و موجب نفخ می شوند.

[click_like post_id='115272']

دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.