خطای پایگاه‌داده وردپرس: [Got error 28 from storage engine]
SHOW FULL COLUMNS FROM `SlM_options`

خطای پایگاه‌داده وردپرس: [Got error 28 from storage engine]
SHOW FULL COLUMNS FROM `SlM_options`

خطای پایگاه‌داده وردپرس: [Got error 28 from storage engine]
SHOW FULL COLUMNS FROM `SlM_options`

خطای پایگاه‌داده وردپرس: [Got error 28 from storage engine]
SHOW FULL COLUMNS FROM `SlM_options`

خطای پایگاه‌داده وردپرس: [Got error 28 from storage engine]
SELECT t.*, tt.*, tr.object_id FROM SlM_terms AS t INNER JOIN SlM_term_taxonomy AS tt ON t.term_id = tt.term_id INNER JOIN SlM_term_relationships AS tr ON tr.term_taxonomy_id = tt.term_taxonomy_id WHERE tt.taxonomy IN ('category', 'post_tag', 'post_format') AND tr.object_id IN (117049) ORDER BY t.name ASC

علل ضروری مصرف انبه برای حفظ سلامت بانوان

خطای پایگاه‌داده وردپرس: [Got error 28 from storage engine]
SHOW FULL COLUMNS FROM `SlM_postmeta`

336

علل ضروری مصرف انبه برای حفظ سلامت بانوان

|
0 دیدگاه

بدن بانوان به علت شرایط خاص فیزیولوژیکی که دارند نسبت به آقایان ضعیف تر است به همین سبب خطرات بیشتری نسبت به مردان آنها تهدید می کند.

علت ضروری مصرف انبه:

آقایان بیشتر مراقب سلامت خود باشند. از جمله میوه هایی که تاثیر بسزایی در بهبود سلامت بانوان به ویژه پیشگیری از ابتلا به سرطان دارد انبه را می توان نام برد. با دکتر سلام همراه باشید.

انبه یکی از میوه های پرطرفدار و پر خاصیت است. به عنوان مثال خوردن انبه برای افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار مفید است. زیرا این میوه سرشار از پتاسیم است.

دکتر لادن گیاهی‌؛‌ متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفته می‌شود در طب چینی از انبه برای درمان اسهال و تعریق زیاد استفاده می‌كردند.همچنین گفته می‌شود انبه از طریق کمک به تجزیه پروتئین و چربی به هضم غذاهای سنگین و چرب کمک می‌كند.پزشكان چینی معتقدند كه انبه به آرامش و تمركز فكر و آرام کردن افکار كمك می‌كند.

فواید خاص انبه:

انبه و فشار خون بالا

از آنجا كه انبه منبع غنی پتاسیم است مصرف آن برای افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار مناسب است.

به دنبال یک سری تحقیقات علمی، محاسبه شده است كه دریافت ۲۳۰۰ تا ۳۱۰۰ میلی‌گرم پتاسیم در روز می‌تواند به كاهش فشار خون كمك كند تا حدی که میزان مرگ و میر ناشی از این عارضه را تا ۲۵ درصد كاهش می‌دهد.

انبه و کم خونی

خطر بروز کم خونی در میان افراد غیر گوشت‌خوار خصوصاً در مورد زنانی كه فاقد ذخائر آهن هستند بسیار بالا است.

از این رو مصرف منابع گیاهی آهن به همراه مواد غذایی كه به جذب آهن کمک می‌کنند ضروری است.

ویتامین C و بتا كاروتن موجود در انبه هر دو از موادی هستند كه به جذب آهن كمك می‌كنند.

تصور می‌شود كه بتا كاروتن با تشكیل كمپلكسی با آهن، آن را به صورت محلول در روده نگه  می‌دارد و مانع از اثر مواد شیمیایی گیاهی مانند فیتات‌ها در کاهش جذب آهن می‌شود.

انبه و سرطان دهانه رحم

انبه دارای آنتی‌اكسیدانی به نام بتاكریپتوزانتین است. مطالعه بر روی ۱۵۰۰۰ زن به مدت ۱۵ سال نشان می‌دهد كه سطح بالای بتاكریپتوزانتین در خون با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم مرتبط است.

بنابراین زنان با افزایش دریافت منابع غنی بتاکریپتوزانتین مانند انبه می‌توانند خود را نسبت به این نوع سرطان محافظت کنند.

انبه و عفونت و تومور

رژیم غنی از منابع غذایی بتاكاروتن می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی خصوصاً در سالمندان كمك كند.

تحقیقات نشان می‌دهند که به دنبال دریافت مكمل بتاكاروتن فعالیت برخی سلولهای سیستم ایمنی افزایش می‌یابد.

از آنجا كه انبه منبع غنی این رنگدانه  آنتی‌اكسیدان است می‌تواند فعالیت سلول‌های ایمنی را در برابر عفونت‌ها، ویروس‌ها و رشد تومورها افزایش دهد.

[click_like post_id='117049']

دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.