Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
مزایای مصرف آبمیوه برای بدن
349

مزایای مصرف آبمیوه برای بدن

|
0 دیدگاه

از مزایای نوشیدن آب میوه و سبزیجات برای بدنتان چه میزان اطلاع دارید؟ ابتدا بهتر است با شیوه صحیح آبمیوه گیری آشنا شوید، مصرف آبمیوه طبیعی و خانگی می تواند باعث کاهش وزن و پاکسازي سیستم گوارشی بدنتان شود، اگر می خواهید از انواع امراض سرطانی در امان بمانید بهتر است آبمیوه طبیعی بیشتری میل کنید.

آبمیوه

ميوه ها و سبزي ها براي بدن خوب هستند. بعضي از آن ها حتي به مبارزه با بيماري هاي مزمن مانند بيماري هاي قلبي و سرطان کمک مي کنند. در سال هاي اخير هم گرفتن آب ميوه هاي مختلف بسيار باب شده است. گرفتن آب ميوه ها شامل بيرون کشيدن عصاره از ميوه ها و سبزي هاي تازه مي باشد.

بسياري از افراد اين کار را به منظور سم زدايي و پاکسازي گوارش انجام داده و بخشي از رژيم غذايي شان مي کنند. طرفداران اين شيوه معتقدند گرفتن آب ميوه ها مي تواند جذب مواد مغذي آن را راحت تر کند در حالي که ديگران مي گويند اين کار باعث محروميت از مواد مغذي مهمي چون فيبر مي شود.مروري مفصل داريم بر اين شيوه و تأثيرات خوب و بد آن روي سلامت.

آب ميوه را نبايد جايگزين وعده غذايي کرد زيرا از نظر تغذيه اي متعادل نبوده و حاوي چربي يا پروتئين کافي نيست.گرفتن آب ميوه ها فرآيندي است که عصاره ميوه ها و سبزي ها را بيرون مي کشد و اين کار معمولاً باعث مي شود بيشتر مواد جامد آن که شامل هسته ها و پالپ مي باشد از اين عصاره جدا شود. مايع حاصل حاوي بيشتر ويتامين ها، مواد معدني و آنتي اکسيدان هاست که به طور طبيعي در خود ميوه يا سبزي موجود هستند.

شيوه هاي آب گيري

شيوه هاي مختلفي براي آب گيري وجود دارد، از فشردن ميوه در دست گرفته تا استفاده از دستگاه هاي آب ميوه گيري.

به طور معمول دو نوع دستگاه آب ميوه گيري وجود دارد:

. آب ميوه گيري هاي مرکز گريز: اين آب ميوه گيري ها ميوه و سبزي را خرد کرده و با عملکرد چرخشي سريع، آن ها را به پالپ تبديل مي کنند.
. آب ميوه گيري هاي فشاري سرد: به اين انواع، خرد کن ميوه هم مي گويند، اين دستگاه ها ميوه ها و سبزي ها را بسيار آهسته تر له مي کنند تا بيشترين عصاره ممکن را از آن بگيرند.
آب ميوه گيري هاي فشاري سرد، گرمايي توليد نمي کنند بنابراين موجب از بين رفتن آنزيم هاي مفيد و مواد مغذي نمي شوند اما اين اتفاق در آب ميوه گيري ها گريزنده از مرکز مي افتد.

هدف از گرفتن آب ميوه ها و سبزي ها

معمولاً دو هدف وجود دارد:
• براي پاکسازي يا سم زدايي: در اين هدف، غذاي جامد حذف شده و تنها آب ميوه و سبزي مورد استفاده است تا بدن از سموم پاکسازي شود. اين شيوه هاي سم زدايي ممکن است سه روز يا چند هفته طول بکشند.
• براي تکميل رژيم غذايي عادي: آب ميوه تازه را مي توان به عنوان مکملي در دسترس در رژيم غذايي روزانه گنجاند، با اين کار مي توانيد دريافت مواد مغذي ميوه ها و سبزي ها را که احتمالاً جور ديگري به بدنتان نمي رسد، افزايش دهيد.

يکي از اهداف نوشيدن آبميوه سم زدايي بدن است.
مصرف آب ميوه راهي است ساده براي دريافت مغذي فراوان.
بسياري از افراد مواد مغذي مورد نيازشان را به تنهايي از تغذيه اي که دارند دريافت نمي کنند. ميزان مواد مغذي در غذاهايي که مي خوريم بسيار کمتر از آني است که بايد باشد. دليلش هم متدهاي فرآوري و فاصله زماني طولاني بين توليد تا فروش مي باشد. محيط آلوده و ميزان بالاي استرس هم مي تواند نياز ما به مواد مغذي خاص را افزايش دهد. ميوه ها و سبزي ها سرشار از ويتامين، مواد معدني، آنتي اکسيدان و ترکيبات گياهي هستند که مي توانند از بروز بيماري ها جلوگيري کنند.
ريسک آلزايمر نيز با مصرف آب ميوه ها و سبزي ها پايين مي آيد. دليلش هم ميزان بالاي پلي فنول ها در آب ميوه است. پلي فنول ها آنتي اکسيدان هايي هستند که در غذاهاي گياهي يافته شده و از سلول هاي مغزي محافظت مي کنند.
اگر مصرف مقدار ميوه و سبزي توصيه شده براي شما سخت است و نمي توانيد در رژيم غذايي روزانه تان اين ميزان را بگنجانيد، آب ميوه مي تواند راهي مناسب و راحت براي افزايش دريافت ويتامين هاي تان باشد. تحقيقي نشان داد ترکيب آب ميوه ها و سبزيجات و مصرف آن ها به عنوان مکمل طي ۱۴ هفته، ميزان بتاکاروتن، ويتامين ث، ويتامين اي ، سلنيوم و اسيد فوليک را در افراد مورد آزمايش افزايش داده بود. همچنين نوشيدن آب ميوه تهيه شده از ميوه ها و سبزي هاي تازه يا پودر کنستانتره مخلوط، باعث افزايش اسيدفوليک، آنتي اکسيدان، بتاکاروتن، ويتامين ث و ويتامين اي مي شود.

[click_like post_id='117587']

دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.