Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
نکاتی طلایی برای سلامت استخوان ها
362

نکاتی طلایی برای سلامت استخوان ها

|
0 دیدگاه

هر زن جوان روزانه به ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم (و ۱۰۰۰ واحد ویتامین D برای جذب این میزان کلسیم در بدن) نیاز دارد.

سلامت استخوان ها

به‌طور معمول، بسیاری از زنان جوان تنها ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم کلسیم طی روز از غذاهای مصرفی کلسیم جذب می‌کنند. از جوانی برای پیری‌تان سرمایه‌گذاری کنید
به‌طور معمول تا وقتی در زمان دوچرخه‌سواری زمین نیفتید یا در حادثه‌ رانندگی، دست و پای‌تان نشکند (یا مو برندارد) یاد استخوان‌های‌تان نمی‌افتید.

اما استخوان‌ها اسکلت بدن و کلید مراقبت از زندگی سالم و فعال شما هستند. شاید فکر کنید که اهمیت دادن به استخوان‌ها مخصوص دوران پیری است، اما اشتباه نکنید اگر می‌خواهید همیشه سرحال باشید و روی پاهای خودتان راه بروید باید از همین امروز به فکر استخوان‌های خودتان باشید.

خانم‌ها حواس‌تان را جمع کنید

دکتر کندال موزیلی، فوق تخصص غدد که روی استخوان‌شناسی متمرکز است، می‌گوید: «بیشتر زنان جوان در مورد استخوان‌ها، فیزیولوژی و راهکارهای سلامت آنها چیزی نمی‌دانند.»

مطالعه‌ای که توسط سازمان بهداشت جهانی روی زنان بیش از ۱۱ کشور جهان انجام گرفته، نشان می‌دهد بیشتر زنان این کشورها که در سالیان قبل از یائسگی قرار داشتند (سنی که مستعد شروع بیماری پوکی استخوان است) نمی‌دانستند که در معرض این بیماری قرار دارند.

چه اقداماتی را باید برای دور ماندن از این حالت آزاردهنده و مشکل انجام دهند.

راهنمای کامل سلامت استخوان‌های شما

دکتر موزیلی می‌گوید بیشتر زنان تنها زمانی که دچار شکستگی استخوان ناشی از پوکی استخوان شوند به این بیماری توجه خواهند کرد درحالی که این بیماری سال‌ها قبل در آنها به وجود ‌آمده است.

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، ۲۰درصد زنان زیر ۳۰سال جهان دارای فقر املاح معدنی در استخوان‌ها و ضعف بافت استخوانی هستند. برای همین اهمیت دادن به تمام نکات مربوط به سلامت استخوان‌ها در هر سنی بسیار مهم است.

استخوان‌ها زنده هستند

شاید به نظر شما استخوان‌های سفت و سخت‌تان شبیه موجودات زنده نباشند اما واقعیت این است که استخوان‌ها بافت زنده‌ای هستند که از لایه‌های مختلف کلاژن، پروتئین‌ها و موادمعدنی شکل گرفته‌اند.

این مواد چنان سخت و درهم فشرده‌اند که مثلا استخوان ران می‌تواند فشاری به وزن ۵۴۰کیلوگرم را بدون شکستگی و خم شدن تحمل کند؛ نکته جالب‌تر این است که بافت استخوان‌های ما هر روز شکسته می‌شود!

اما این شکستی درحد بسیار کوچک و میکروسکوپی است، درواقع سلول‌های زنده بدن بخشی از استخوان را می‌شکنند و می‌خورند و استخوان تازه جایگزین آن می‌کنند.

در هر ۱۰سال، کل استخوان‌های بدن دوباره از نو ساخته می‌شود اما بعد از ۳۰سالگی این روند تا حدودی تغییر می‌کند و از این سن به بعد بدن انسان بیشتر استخوان از دست می‌دهد تا استخوان بسازد، برای همین است که رساندن کلسیم به استخوان‌ها از این سن به بعد اهمیت بیشتری می‌یابد.

درضمن خانم‌ها باید بدانند که پس از یائسگی به دلیل کاهش استروژن احتمال پوکی استخوان در آنها افزایش می‌یابد.

[click_like post_id='118046']

دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.