304

پرهیز از ۱۵ اشتباه کوچک ، برای پوستی زیبا تر

|
0 دیدگاه

هر دختری دوست دارد زیبا باشد، آرایش به شما کمک می کند که زیبایی هایتان را بهتر ببینید ، همچنین کمک می کند تا برخی از مشکلاتتان را بپوشانید.

پرهیز از ۱۵ اشتباه کوچک ، برای پوستی زیبا تر

اولین و مهم ترین گام برای زیبا بودن، داشتن پوستی سالم و شفاف است . ما در این جا هر چیزی و هر کاری که برای مراقبت از زیبایی و پوست سالم لازم است را مطرح کرده ایم. ما سعی کردیم مطالبی را عنوان کنیم که باعث پرهیز از مراقبت های پوستی اشتباه  می شود. اما آیا واقعا همه ی این موارد برای پوست ما مناسب هستند؟

نتیجه گیری های رد بگ برای پیدا کردن راه های مراقبت های پوستی اشتباه که ما انجام می دهیم و راه های جلوگیری از انجام آن ها :

۱- انتخاب محصولات اشتباه

مهم ترین نکته در محصولات مراقبت پوستی انتخاب محصولات روشن است. در ابتدا شما باید به نوع پوست خود توجه کنید.

دوم اینکه شما باید با توجه به رده سنی خود محصولات را انتخاب کنید. محصولات اشتباه می توانند به پوست ما آسیب برسانند. یک متخصص آرایش و زیبایی می تواند در انتخاب محصول مناسب به شما کمک کند. هنگامی که شما محصول مناسب و درست را انتخاب کردید ؛ محصولات دیگر را آزمایش نکنید.

اگر شما دائما محصولات مراقبت از پوست خود را تغییر دهید، این موضوع می تواند عامل مشکلات پوستی شما شود.

 ۲- استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب

متخصصان پوست و زیبایی کرم های ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر را توصیه می کنند. حتی اگر زمان زیادی را در آفتاب نیستید باید از ضدآفتاب استفاده کنید. خانم هایی که پوست روشن و حساسی دارند باید به طور دقیق از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

مصرف کرم های ضدآفتاب اثرات مضر پرتوهای فرابنفش خورشید را روی پوست را کاهش می دهد و باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک و لکه های سیاه روی پوست می شود. افرادی که در کشورهای گرم سیر زندگی می کنند، باید در طول روز از کرم های ضد آفتاب با SPF 30  و یا بالاتر استفاده کنند.

 ۳- خشک شدن پوست چرب

استفاده از محصولاتی که حاوی سولفات و الکل هستند و همچنین شستن بیش از حد صورت موجب خشک شدن پوست می شود.

در حقیقت این عامل باعث می شود تا پوست شروع به تولید چربی بیشتری کند. این موضوع با کم آبی پوست و پوست انداختن نیز همراه است. ممکن است تعجب آور باشد اما متخصصان پوست و زیبایی استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن هسته انگور را برای تعادل چربی پوست توصیه می کند.

 ۴- استفاده از کرم برای پوست های خیس

برخی به اشتباه بر این باورند که اگر بلافاصله بعد از شستن صورت از کرم استفاده کنید، کمک می کند تا پوست هیدراته (مرطوب) بماند.

اما این فقط یک باور اشتباه است. بهتر است پوست خود را با یک حوله ی پنبه ای و یا دستمال کاغذی خشک کرده و بعد از کرم استفاده کنید. برای پوست های خشک از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. کرم های مرطوب کننده معتبری هم وجود دارند که پوست را بدون آب، هیدراته نگه می دارند.

 ۵- استفاده از محصولاتی که بیش از حد کف می کنند.

بهتر است از محصولات شست و شوی صورت که بیش از حد کف می کنند بپرهیزید. این به آن معنی است که در آن محصول موادی وجود دارند که برای پوست مضر هستند.

بنابراین شما باید از محصولاتی استفاده کنید که کمتر کف و حباب تولید می کنند. برای پوست های خشک و حساس می توانید از شیرپاک کن به عنوان پاک کننده استفاده کنید. شوینده هایی که کف متعادلی تولید می کنند برای پوست های چرب مناسب هستند.

 ۶- شستن صورت با آب خیلی سرد یا خیلی گرم

آب خیلی سرد یا خیلی گرم  برای پوست شما مناسب نیست. صورت خود را با آب ملایم بشویید. آب ملایم به خوبی صورت شما را تمیز می کند و به پوست شما آسیب نمی رساند.

 ۷- استفاده بیش از حد از پنکیک

بسیاری از دختران تمایل دارند تا هنگامی که هوا گرم است از پنکیک بیشتری استفاده کنند. پنکیک یا پودر صورت موجب می شود تا پوست شما براق به نظر برسد همچنین جلوی منافذ پوست را نیز می گیرد. پودر اضافی به پوست شما آسیب می رساند. بهتر است از کاغذهای خشک کن مخصوصی استفاده کنید که مانع ایجاد چربی اضافی می شوند و همچنین براقی پوست را از بین می برند.

 ۸- نادیده گرفتن پوست اطراف چشم

پوست اطراف چشم بسیار ظریف و حساس است و به مراقبت ویژه نیاز دارد. برای اطراف چشم ضروری است تا از کرم های ویژه ی دور چشم استفاده کنید. ابتدا از گوشه ی بیرونی چشم شروع کرده و کرم را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

یک قانون مهم : کرم دور چشم را روی پوست استخوانی که چشم شما را احاطه کرده است بزنید و نه روی پلک هایتان.

 ۹- فراموش کردن لب ها

داشتن لب های خشک و پوست کنده هیچ جذابیت و زیبایی برای صورت شما ندارد و معمولا ترک های لب باعث درد و خون ریزی در قسمت لب می شوند. پس باید آن ها را ترمیم کنیم تا به حالت نرمال خود بازگردند. فراموش نکنید که به محصولات مراقبت از پوست خود کرم مرطوب کننده ی لب و نرم کننده ی لب را نیز اضافه کنید.

 ۱۰- خوابیدن با صورت فشرده در برابر بالش

بسیاری از ما ترجیح می دهیم به پهلو یا روی شکم بخوابیم که در این حالت، صورت ما در مقابل بالش فشرده می شود.

اما این برای پوست ما اصلا خوب نیست و می تواند باعث ایجاد چین چروک شود. بهترین وضعیت برای خوابیدن، خوابیدن به پشت است. بنابراین این گونه می توانیم  موقع خواب از ایجاد چین و چروک روی پوستمان جلوگیری کنیم و همچنین در این حالت پوست نیز بهتر می تواند تنفس کند.

 ۱۱- استفاده از کرم به صورت اشتباه

مهم ترین نکته این است که کرم را با توجه به خطوط مشخص شده در تصویر زیر با ملایمت روی پوست خود ماساژ دهید. این باعث می شود که پوست شما کمتر کشیده شود. توجه کنید که خطوط ماساژ از مرکز صورت به سمت کناره های صورت کشیده شده اند.

 ۱۲- عوض نکردن روبالشی به دفعات کافی

متخصصان زیبایی توصیه می کنند هر چند روز یک بار روبالشی خود را عوض کنید(بشویید). استفاده از یک ملافه به مدت طولانی به این معنی است که شما روی انبوهی از چربی و عرق خوابیده اید. همین باعث ایجاد جوش روی پوست شما می شود، به ویژه اگر شما دارای پوستی چرب و مشکل ساز هستید.

 ۱۳- استفاده نکردن از  تونر

بعد از شست و شوی صورت با آب، ضروری است قبل از استفاده از مرطوب کننده از تونر استفاده کنید. تونر چربی اضافه های اضافی پوست را از بین می برد، منفذ و سوراخ های پوست را کوچک تر می کند و کمک می کند تا کرم به اعماق لایه های پوست نفوذ کند.

 ۱۴- لمس بیش از حد پوست صورت

سعی کنید موقع استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، در خیابان یا هنگام کار پوست خود را لمس نکنید و یا چانه ی خود را با دست استراحت ندهید زیرا ممکن است با انتقال باکتری ها از دست های کثیف خود به صورتتان در معرض خطر و ابتلا به بیماری های پوستی قرار بگیرید.

 ۱۵- خوردن فست فود و تنقلات و نخوردن آب به اندازه کافی

خوردن غذاهای چرب، کیک و شیرینی و غذاهای شیرین برای پوست ما مضر است. متخصصات زیبایی می گویند که برای داشتن پوستی سالم باید سبزیجات بیشتر و میوه های تازه بخوریم و همچنین به جای نوشابه و نوشیدنی های گاز دار از آب استفاده کنیم.

مصرف کافی ویتامین B  در رژیم غذایی، برای داشتن پوستی سالم ضروری است. بنابراین بهتر است سیب، هویج و جگر را به وعده های غذایی خود اضافه کنیم. همچنین خوردن مواد غذایی که حاوی روی هستند نیز مهم است. تخم مرغ، غذاهای دریایی، دانه های گیاهی و آجیل ها از سطح خوبی از روی برخوردار هستند.

[click_like post_id='118523']

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.