841

فواید شنا برای تقویت عضلات و آمادگی جسمانی

|
0 دیدگاه

ورزش شنا از جمله فعالیت هایی است که انجام آن فواید بسیار زیادی را برای تقویت بدن در پی دارد.

فواید شنا برای تقویت عضلات و آمادگی جسمانی

شنا از جمله ورزش هایی است که انجام آن سرتاسر بدن را درگیر خواهد کرد و به همین دلیل سبب تقویت بدن می شود؛ همچنین این ورزش می تواند سبب تقویت ظرفیت بازده قلب و شش ها نیز بشود.

افرادی که قصد دارند در مسابقات دوی ماراتن شرکت کنند باید قبل از مسابقه با برنامه‌های ورزشی خاص بدن را برای فعالیت شدید آماده کنند. شناگران یکی از ورزش‌هایی است که می‌تواند به آماده کردن بدن کمک کند.معمولاً افراد سه تا شش هفته‌ قبل از مسابقه ماراتن برای این تورنمنت تمرین می‌کنند. داشتن تغذیه مناسب و تامین آب بدن نیز بسیار مهم است.

شنا کردن می‌تواند بر آماده شدن به ماراتن بسیار کمک کند. یک کیلومتر شنا کردن به اندازه پنج کیلومتر دویدن کار می‌برد.

فواید شنا برای دوندگان ماراتن:

۱– افزایش قدرت عضلات

هنگام شنا کردن شما با مقاومت آب مقابله می کنید. به ‌این‌ ترتیب بیشتر عضلات بدن فعالیت دارند.

۲– بهبود بخشیدن به نفس

دوندگان ماراتن باید بتوانند به خوبی تنفس شکمی انجام دهند. شنا کردن عضلات شکم را قوی می‌کند. شنا کردن می‌تواند تنفس را بهبود ببخشد.

۳– حفاظت از مفاصل و جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌

دویدن ممکن است به مفاصل فشار بیاورد ، زیرا به هنگام دویدن نیرویی به برابر وزن بدن به زانو وارد می‌شود. شنا می‌تواند این فشار را از روی زانو بردارد.

۴– ریکاوری قبل و بعد از ماراتن

شنا کردن جریان خود را افزایش می‌دهد و سموم را از خون خارج می‌کند. این ورزش برای ریکاوری بسیار مناسب است.

۵– تاثیر شنا بر روحیه ورزشکار

شنا کردن بر روحیه نیز تاثیر مثبت دارد. شنا به ورزشکاران کمک می‌کند تا خستگی ذهنی خود را کاهش دهند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.