326

با رعایت این نکات در فصل گرما راحت روزه بگیرید

|
0 دیدگاه

روزه داری به معنی خودداری از خوردن و آشامیدن و سایر کارهایی است که روزه را باطل می کند و در ضمن تمرینی برای افزایش قدرت فیزیکی و روحی انسان است.

با رعایت این نکات در فصل گرما راحت روزه بگیرید

اما چگونه می توانیم با پروا به شرایط خویش روزه بگیریم؟ چگونه این عمل را ساده تر اتمام دهیم؟ بدن هر شخص عکس العمل متفاوتی نسبت به روزه اثر می دهد. فلذا بهتر است از چند روز پیش از روزه دریافت بدن خود را حاضر کنید.

آماده سازی بدن

اگر از لحاظ فیزیکی در شرایط خاصی به سر می برید، پیش از شروع ایام روزه داری با پزشک خود صحبت کنید لغایت مبادا برای سلامتی شما مضر باشد.
برای این که بدن فرد روزه دار آماده روزه گرفتن باشد، از چند هفته یا چند روز شروع به آماده سازی بدن خود نمایید. به عنوان نمونه به تدریج غذاهای حاوی شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

قبل از روزه گرفتن، فرد روزه دار میبایست بدن خود را تقویت کند. اگر تن شما در شرایط ایده آلی این کار را آغاز کند، بهتر دوام خواهد آورد. بنابراین قبل از روزه دریافت مقدار زیادی آب بنوشید، غذاهای تندرست و مغذی مصرف و از خوردن داروهای مضر امتناع کنید.

در فصل گرما راحت روزه بگیرید

تقویت اراده

احتمالا در طول روز احساس گرسنگی و تشنگی می کنید اما این پایان کار نیست زیرا روزه نه تنها بر بدن روزه دار که بر روحیه فرد نیز اثر خواهد گذاشت. احتمال دارد در روزهای اول، هنگامی که بدن فرد روزه دار نیاز به خوراک دارد و اسید ترشح می کند شما حالتی همراه با عصبانیت و ناراحتی را تجربه کنید اما هر زمان که این شرایط  در شما ایجاد میشود، از خودتان بپرسید که چرا روزه میگیرید و به اهدافتان بیندیشید.

اگر از روزه گرفتن اهداف معنوی و مذهبی دارید کوشش کنید به نیت خویش بیاندیشید یا حتی متون مذهبی را که شما را به روزه تشویق مینمایند بخوانید که باعث دلگرمی می شود. با افرادی که عقیده ای مانند با شما دارند صحبت و همفکری نمایید چون که در این مسیر به شما کمک خواهند کرد.

جنبه سلامت و بهداشیتی روزه گرفتن را در ذهن خود داشته باشید. با روزه داری تمام سموم از تن بیرون شده و در واقع شما این فرصت را به بدن خود می دهید که قبل از غذا خوردن دوباره، بدن سیستم گوارش را تطهیر و تصفیه کند. توصیه می کنیم درباره جنبه های پزشکی آن اغلب مطالعه کنید.

نکات طلایی

قبل از این که شروع به باز کردن روزه بپردازید، فرد روزه دار میبایست بدن خودش را هیدراته کند. یک یا دو لیوان آب میتواند مفید است.
روزه تان را با غذاهای سنگین باز نکنید. با نخوردن غذا در طول روز، معده شما جمع می شود پس آمادگی استجابت غذاهای پرحجم را ندارد. بهتر است با غذاهای سالمی مثل سبزیجات و پروتئین پیش درآمد کنید.
اگر روزه تان را با غذاهای جامد و سنگین باز کنید، بدنتان فرآوری می کند و حتی احتمال دارد موجب مشکلات گوارشی شود و تا زمانی که غذاها به طور کامل هضم شوند ممکن است احساس دل درد داشته باشید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.