342

ورزش کردن با شکم خالی بهتر است یا شکم پر؟

|
0 دیدگاه

ورزش با شکم پر یا شکم خالی این سوالی است که اکثر مردم در خصوص پاسخ صحیح آن کنجکاو می باشند و تمایل دارند بدانند ورزش با شکم خالی فواید بیشتری دارد یا ورزش با شکم پر؟

در حین ورزش چه اتفاقاتی می افتد

زمانیکه ورزش می کنید عضلات بدن شما فعال می شوند پس این عضلات نیاز به یک منبع ثابت انرژی دارند. این انرژی توسط آدنوزین تری فسفات (ATP ) فراهم می شود و منبع اصلی ATP گلوکز است که بطور کلی از کربوهیدرات ها بدست می آید. در صورت عدم وجود منبع اصلی ، ATP از پروتئین و چربی تولید می شود. اگر به اندازه کافی انرژی نداشته باشید ، در کمترین زمان خسته می شوید.

آیا ورزش کردن با شکم خالی سبب افزایش چربی سوزی می شود

با توجه به توضیحات ارائه شده در قسمت بالا شاید بتوانید پاسخ این سوال را حدس بزنید. بله ورزش کردن با شکم خالی سبب افزایش چربی سوزی می شود. این بر مبنای این واقعیت است که در طول ورزش ماهیچه های شما بدنبال منبع ATP هستند و اگر منبع کافی از ATP را پیدا نکنند بدن بعنوان جایگزین به استفاده از پروتئین و چربی موجود بعنوان منبع ATP می پردازد.

مشکلی که در ورزش کردن با c وجود دارد این است که پروتئین مورد استفاده برای تولید ATP از ماهیچه ها گرفته می شود که این امر منجر به از دست دادن توده عضلانی می شود و به هیچ وجه نمی توانید مانع این امر شوید که از پروتئین در غیبت کربوهیدرات استفاده نشود پس مسلما نمی توانید بدنتان را طوری تنظیم کنید که صرفا چربی بسوزاند.

بعلاوه هدف افراد ورزشکار حفظ و تقویت عضلات می باشد در صورتیکه ورزش با شکم خالی منجر به از دست دادن توده عضلانی می شود.

و افرادی که صبح با شکم خالی ورزش می کنند بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند زیرا در طول ساعات صبح ، شرایط کاتابولیک بالاتر است. فعالیت کاتابولیک منجر به تجزیه مولکول های پیچیده مانند پروتئین و تبدیل آنها به نوع ساده تر می شود و این امر منجر به کاهش توده عضلانی شده که برای سلامت کلی بدن بد است.

وقتی قبل از ورزش غذا می خورید، می توانید ورزش را با شدت بیشتر و در مدت طولانی تر انجام دهید، نتیجه اش هم ساختن عضله بیشتر است. هر چقدر در طول ورزش بیشتر کربوهیدرات بسوزانید بعد از ورزش بیشتر چربی خواهید سوزاند. بدن برای کار کردن به انرژی نیاز دارد و غذا خوردن قبل از ورزش مصرف اکسیژن پس از ورزش را افزایش می دهد.

به مقدار کالری که بعد از ورزش کردن می سوزانید ( EPOC ) می گویند. بیشتر کالری که می سوزانیم از چربی می آید. این یعنی بعد از ورزش بیشتر چربی میسوزانیم تا در طول آن ( وقتی قبل از ورزش غذا خورده باشیم ).

خوردن غذا قبل از ورزش همچنین باعث می شود بعدا در طول روز کمتر کالری مصرف کنید. این تاثیر به این دلیل است که وقتی ورزش می کنید بدن بهتر و موثرتر از مواد مغذی و کربوهیدرات هایی که دریافت کرده استفاده می کند. تحقیقات نشان داده افرادی که قبل از ورزش کربوهیدرات های پیچیده استفاده می کنند در طول روز از دیگران کمتر غذا مصرف می کنند.

بلاخره چه کاری باید انجام دهیم

ورزش کردن با شکم خالی صرف نظر از دست رفتن عضلات ، برای کاهش وزن بد نیست.

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید و عضلات خود را تقویت نمایید توصیه می شود که قبل از تمرین چیزی بخورید. توجه داشته باشید که به میزان زیاد نخورید زیرا سبب می شود احساس سستی به شما دست دهد. اگر مشغول بدنسازی هستید باید فکر ورزش کردن با شکم خالی را از سرتان بیرون بیندازید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.