226

راهنمایی برای ورزش سالمندان

|
0 دیدگاه

هر چه سن بالاتر می رود، ورزش کردن سخت تر می شود. در اینجا ۸ راهکار ارائه می گردد که با آنها می توانید ورزش را به عادت روزانه خود تبدیل کنید و فرم بدن خود را حفظ نمایید.

راهنمایی برای ورزش سالمندان

مشاوره تخصصی بگیرید: در جوانی ، تناسب اندام آخرین موضوعی است که به آن می اندیشیم. اما برای سلامت بیشتر باید ورزش کرد. با پزشک خود مشورت کنید و درباره انواع فعالیت هایی که علاقه دارید یا پتانسیل انجام آن را دارید، بحث کنید.

کم کم ورزش کردن را شروع کنید: با ورزش‌های سخت شروع کردن، علت اصلی کنار گذاشتن ورزش است. بنابراین به اخطارهایی که بدن نشان می دهد، توجه کنید. اگر بدن درد داشتید انجام ندهید و اگر دچار سرگیجه شدید آن را متوقف کنید. اگر هیچ کدام از ورزش‌ها را نتوانستید انجام دهید، قدرت پیاده روی را دست کم نگیرید. پیاده روی هم روشی ارزان است و هم درمانی.

دنبال علایق خود بروید: گرچه خیلی ها ممکن است به شما بگویند که ورزش بسیار جذاب است اما فعالیتی را برگزینید که از آن لذت می برید. از دویدن بر روی تردمیل بیزارید؟ پیاده روی کنید. وزنه برداری را دوست ندارید؟ شنا را امتحان کنید. اگر دوچرخه سواری را دوست دارید و این کار را به طور منظم انجام دهید، بی تردید به وزن ایده آل خود دست می یابید.

ورزش را به یک عادت تبدیل کنید: فعالیت های فیزیکی را بیشتر و بیشتر انجام دهید تا به یک عادت روزانه تبدیل شود. می توانید برای خود هدف تعیین کنید مثلا چهار روز در هفته به مدت چند ماه ورزش می کنم.

توقعات را تعدیل کنید: با دو سه جلسه باشگاه رفتن هیچگاه ۲۰ پوند وزن کم نمی کنید این یک هدف بلند مدت است. مثل این است که در آینه نگاه کنید و آدمی که ۴۰۰ سال پیش بوده اید را تماشا کنید ( اگر روراست باشیم، این غیرممکن است). در عوض سعی کنید بهترین تصویر از خود را که در حال حاضر می توانید داشته باشید، متصور شوید.

با کلاس های تناسب اندام شروع کنید: گروهی ورزش کردن می تواند جالب و هیجان انگیز باشد. سرای محله یا باشگاهی که در نزدیکی خود دارید کلاس های تناسب اندام مثل یوگا، شنا یا ایروبیک دارند. این کلاس ها مقرون به صرفه هستند و به شما کمک می کنند که با افرادی که وضعیتی مشابه شما دارند ملاقات کنید. آنها شما را در رسیدن به اهدافتان تشویق می کنند.

با یک مربی شخصی در ارتباط باشید: یک مربی شخصی می تواند برنامه تناسب اندامی که متناسب با محدودیت ها و توانایی های خاص شماست، طراحی کند. کسانی که بیماری های مزمن دارند و یا در مورد درد و ناراحتی ناشی از ورزش نگرانند ، عامل روانی مهمترین مانع برای ورزش کردن آنهاست اما مربی آنها را در این راه کمک می کند.

خودباوری: فعالیت فیزیکی فواید بیشماری دارد از کنترل سطح استرس تا کاهش احتمال سکته و بیماری های قلبی. به مرور زمان اثرات ورزش، در زندگی خود را نشان می دهند. ورزش درمان پیری نیست اما به شما کمک می کند با بدنی سالم و سبک به خط پایان برسید.

معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.