150

زندگی بهتر را با این ۱۵ روش تجربه کنید

|
0 دیدگاه

اقدامات و عادت های خوبی برای دستیابی به زندگی بهتر وجود دارند که فراتر از ذهن هم نیستند, مانند داشتن فعالیت مفید, خوردن غذای سالم و… . همه ما فکر می کنیم.

زندگی بهتر را با این ۱۵ روش تجربه کنید

برای داشتن زندگی بهتر باید کارهای خیلی بزرگی انجام داد و همین موضوع باعث ایجاد اضطراب و دلهره می شود که ما را از انجام آن کارها منصرف می کند.مرحله مهم برای داشتن زندگی بهتر, جسارت است.

زندگی را سخت نگیرید. کارهای کوچکی هستند که به سادگی می توانند باعث زندگی بهتر شوند. اگر شما هم موافق هستید برای ایجاد تغییرات کوچک در زندگیتان گزینه ای از لیست زیر را انتخاب کنید و در زندگیتان اجرا کنید. اگر از این روش خوشتان آمد و توانستید آن را تبدیل به یک عادت منظم کنید, گزینه دیگری را هم به عادت هایتان اضافه کنید.

بهترین حسنی که این تغییرات کوچک دارند این است که احتیاج به هزینه,  آمادگی و صرف وقت ندارند.

۱۵ روش برای تغییرات مثبت در زندگیتان:

۱. تا جایی که امکان دارد در ساعت مقرر به رختخواب بروید.

۲. فیلم کمدی تماشا کنید تا هر روز لبخند به لب داشته باشید.

با زندگی کسالت بار خداحافظی کنید

۳. یک صبحانه سالم تهیه کنید تا حال خوبی برای طول یک روز داشته باشید. یک صبحانه می تواند بلغور جودوسر با میوه, یک اسموتی و یا خشکبار باشد.

۴. برای اینکه یک روز خوب داشته باشید صبح ها هنگام آماده شدن برای خروج از منزل آهنگ مورد علاقه تان را بخوانید.

۵. در فضای مجازی مخاطبانتان را حذف کنید. مقایسه کردن خود با دیگران عامل اصلی ایجاد احساس بد است. دیدن بچه ها, دوستان, خانه و…. کمکی به بهبود وضعیت شما و عزت نفستان نمی کند. بهتر است آن ها را در لیستتان نداشته باشید.

۶. اگر کاری را خیلی دوست داشته اید اما زمان مناسب برای انجام آن نداشته اید دست به کار شوید. آن کار را ساده و دست یافتنی کنید تا انگیزه برای انجام دادنش پیدا کنید. مانند خوردن غذای جدید در یک رستوران خاص.

۷. در حالی که در رختخواب خوابیده اید به ۵کار خوبی که در طول روز انجام داده اید فکر کنید. لازم نیست خیلی موضوع بزرگ یا کار خارق العاده باشد. مثل خوردن یک ناهارخوشمزه, گرفتن یک اشانتیون از فروشگاه و یا لبخند زدن به یک کودک زیبا. بنابراین می توانید قبل از خواب مغزتان را روی اتفاقات خوب تنظیم کنید نه اتفاقات بد.

۸. یک دفترچه یادداشت بردارید و تمام چیزهایی که باعث سرزنده بودن شما می شود را بنویسید. تعجب می کنید وقتی ببینید همین کار ساده ذهن شما را به سمت احساسات خوب می کشاند.

۹. حداقل یک بار در هفته لباسی که باعث می شود احساس عالی بودن کنید را بپوشید. موهایتان را آن مدلی که دوست دارید درست کنید. کمی آرایش کنید و سرانجام احساس رضایت می کنید. تعجب می کنید وقتی رفتار متفاوت دیگران  با خود را ببینید.

۱۰. برای افزایش حس مثبت بودن, هفته ای یک بار برای یکی از عزیزانتان پیامی بفرستید و بخاطر خوب بودنشان از او تشکر کنید.

۱۱. اگر می خواهید کاری را انجام دهید ولی انگیزه ندارید, قدم بزنید و خودتان را در کاری که می خواهید انجام دهید تصور کنید.

۱۲. اگر کارهایتان را عقب می اندازید برای ترک این عادت, کارهای منزجر کننده را به کارهای خوب معرفی کنید, به نظر می رسد جواب می دهد. اول کارهای منزجرکننده را انجام دهید سپس به خودتان هدیه دهید و یا کار خوبی که قصد انجامش را دارید به سرانجام برسانید.

۱۳. یکی از چیزهایی که باعث تغییر در زندگی  می شود, خالی کردن صندوق از خبرنامه ها و برگه هایی است که باید امضا کنید. مواردی که کارایی ندارند را حذف کنید و تنها یکی از آن ها را که دوست دارید نگهدارید. وقتی صندوقتان مرتب باشد احساس آرامش می کنید.

۱۴. یک میوه را در طول روز به سایر میوه هایی که مصرف می کردید اضافه کنید. این کار باعث می شود تا سلامتی تان را حفظ کنید.

۱۵. اگر شما اعتیاد به روزنامه دارید زمانی را برای خودتان تعریف کنید تا در آن بازه زمانی روزنامه بخوانید. خواندن خبرهای بد باعث می شود احساساتمان مخدوش شود, پس اگر اعتیاد به روزنامه و اخبار ندارید برای مدتی به طور کامل از آن ها فاصله بگیرید.

این تغییرات کوچک می تواند نتایج بزرگی داشته باشد. شما از انتخاب کدام گزینه شروع می کنید؟

معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.