210

ویار بارداری

|
0 دیدگاه

طبق گزارشات، زنان باردار هر مواد غذایی که فکر کنید را ویار می کنند. بیشتر زنان باردار نصف شب ویار ترشی و بستنی دارند.

ویار بارداری

در حدود نیمی از زنان ایالت متحده کمترین ویاری که داشته اند مثل همه ترشی و بستنی بوده است، اما چیزهای مختلف مثل بادمجان، پنیر یا ساندویچ و… را هم ممکن است هوس کنند. در بارداری ممکن است بعضی غذاهایی که قبلا دوست داشته اند را حالا دوس نداشته باشند.

چرا زنان باردار ترشی و انواع غذاهای دیگر را هوس می کنند؟

این هوس کردن و بیزاری از غذا به دلیل هجوم هورمون های استروژن و پروژسترون رخ می دهد که هردو بخاطر عدم تعادل بیولوژیکی و نوروبیولوژیکی است. هورمون های بارداری اثر شدیدی روی حس های ۵ گانه از جمله چشایی و بویایی می گذارد که می تواند تغییرات زیادی در علاقه فرد به مواد غذایی که مصرف می کند بگذارد.

دانشمندان بر این باورند که ویار انوع غذاها می تواند نشان از کمبود بعضی ویتامین ها و مواد معدنی خاصی باشد. البته هنوز علت هوس کردن یا بیزاری از بعضی غذاها در زنان باردار مشخص نیست. اگرچه بسیاری از زنان با ویار مشکلی ندارند، اما ویار به غذا می تواند شدیدتر باشد که موجب بروز مشکلاتی در دوران بارداری می شود.

اضافه کردن غذاهایی که مادر هوس می کند در رژیم غذایی، برای رشد جنین مفید است.
جالب توجه است، بعضی از کارشناسان یافته اند ویار کردن در مراحل مختلف بارداری متفاوت است. برای مثال، زنان باردار تلخی را در ۲ ماه اول بارداری به شدت احساس میکنند. این تلخی احتمالا بخاطرمانع شدن از مصرف مواد مضر در طول رشد جنین است.

خیلی مهم است چیزهایی که مادر هوس می کند در رژیم غذایی مادر گنجاند. اما بعضی از این هوس ها تنقلات ناسالم هستند که باید در دوران بارداری محدود شوند. تنقلات به رشد جنین کمک نمی کند و ممکن است باعث اضافه وزن شود. تعادل داشتن در مصرف غذاهای ناسالم و غذاهای سالمی که هوس می کنید، کلید داشتن یک بارداری سالم است.

سعی کنید در ادامه هفته های بارداری غذاهای سالم را جایگزین تنقلات کنید تا مطمئن باشید سلامتی خودتان و جنین تان در خطر نیست. البته اگر برای یک بار یکی از مواد غذایی ناسالم را هوس کردید با احتیاط مصرف کنید چون تاثیر مستقیمی روی جنین ندارد.

ده هوس مشترک زنان باردار

هوس کردن شکلات به دلیل افزایش کالری در بارداری است

شکلات

یکی از چیزهایی که زنان باردار ویار می کنند شکلات است. برخی باور دارند این به دلیل نیاز بدن به افزایش کالری در این دوران است. تحقیقات نشان می دهد شکلات یکی از خوراکی های هوس برانگیز است. در حالی که زیاده روی کردن در خوردن شکلات کار درستی نیست. اگر هوس شکلات کردید از شکلات تلخ آن هم به اندازه محدود مصرف کنید.

لبنیات در دوران بارداری به دلیل نیاز به کلسیم بسیار مهم است

شیر و بستنی

لبنیات در دوران بارداری به دلیل نیاز به کلسیم بسیار مهم است. بستنی یکی از مواردی است که خیلی از خانم های باردار هوس می کنند چون شیرین است و کالری دارد. اگر شما خیلی بستنی می خورید سعی کنید آن را با جایگزین سالم تری مثل پودینگ چیا(نوعی گیاه از آمریکا مرکزی) جایگزین کنید.

به دلیل آهن و پروتئین موجود در گوشت زنان باردار هوس استیک می کنند

استیک چرب یا گوشت قرمز

به دلیل آهن، پروتئین، و ویتامین B6 موجود در گوشت قرمز خیلی از زن های حامله استیک آن هم استیک چرب هوس می کنند. برای زنانی که گیاه خوارند خیلی ناراحت کننده است ویار گوشت داشته باشند. اما بعضی از آنها با ماساژ درمانی که به افسردگی بعد از زایمان هم کمک می کند به آن چیره می شوند.

زن باردار به دلیل نیاز به سدیم هوس خیارشور می کند

ترشی و خیارشور

ترشی شور در بین زنان باردار طرفدار بسیاری دارد. با بالا رفتن حجم خون در دوران بارداری میل به غذاهای شور به دلیل نیاز به سدیم، بیشتر می شود.

فلفل خاصیت تعریق و خنک کردن بدن را دارد

غذاهای تند

بعضی از زنان ویار غذاهای تند دارند که منجر به عرق کردن بدن می شود و باعث خنک شدن بدن مادر می شود.

میوه سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامینC است

میوه

میوه سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامینC است. خوشبختانه این هوس خوبی است، که می توانید روزانه مصرف کنید. ترجیحا از میوه های تازه استفاده کنید.

چیپس دارای نمک است و به دلیل سدیم زن باردار هوس می کند

چیپس سیب زمینی

درست مثل ترشی، چیپس سیب زمینی هم به خاطر نمک موجود در آن خیلی هوس برانگیز است. از آن باید به مقدار محدود استفاده کنید چون ناسالم هستند.

نیاز به پروتئین، آهن و فسفر عامل هوس کردن تخم مرغ است

تخم مرغ

نیاز به پروتئین، آهن، فسفر، ویتامین های ب می تواند توضیح دهد چرا تخم مرغ هوس می کنید. تخم مرغ یک گزینه مناسب برای زنان باردار است به شرط آنکه به صورت آب پز پخته شود.

لیمو حاوی ویتامین C می باشد

لیمو

در سه ماه دوم هوس های خاص مانند غذاهای ترش مثل لیمو شایع تر است. خوشبختانه، لیمو را می توان به بسیاری از دستور العمل غذاها و یا فقط آب ساده اضافه کرد. با مصرف لیمو یک دوز سالم از ویتامین C و ویتامین های گروه B به رژیم غذاییتان اضافه کرده اید.

کره بادام زمینی منبعی از پروتئین ها و ویتامین ب است

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی منبعی از پروتئین ها و ویتامین ب است، که همین امر موجب اشتیاق زیاد زنان باردار به آن شده است. کره بادام زمینی بدون شکر و به صورت طبیعی همراه با سیب بسیار مفید است.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.