133

ورزش و کوتاه شدن دوره قاعدگی

|
0 دیدگاه

وزن بدن نقش  بسیار مهمی در تعیین طول چرخه قاعدگی  و میزان جریان خون قاعدگی ایفا می کند.

ورزش و کوتاه شدن دوره قاعدگی

زنانی که آمادگی بدنی دارند و  ورزش را فراوش نمیکنندچربی بدن  آنها کمتر است دوره های قاعدگی کوتاه تر و سبک تری را تجربه خواهند کرد. از سوی دیگر، زنان چاقی که اضافه وزن دارند  دوره های سنگین تر  و طولانی تر قاعدگی را  خواهند داشت.بنابراین،  ورزش منظم در این مورد  بسیار سودمند است توصیه میکنیم ورزش را فراموش نکنید.

ورزش حتی در چرخه قاعدگی هم  می تواند  به افزایش گردش خون در بدن،کمک کند که به نوبه خود باعث کاهش گرفتگی دردناک شده و طول دوره قاعدگی را کوتاه تر میکند علاوه بر این،  ورزش سلامت کلی را افزایش میدهد. پیاده روی سریع  بمدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه، ورزش یوگا،  دوچرخه سواری و یا شنا  از ورزش های خوب برای زنان می باشد.

نوشیدن زنجبیل و کوتاه شدن دوره قاعدگی

خواص ضد التهابی زنجبیل می تواند  پروستاگلاندین، تولید  کند که نوعی هورمون در دوران قاعدگی است که بنوبه خود به کوتاه شدن دوره قاعدگی خیلی کمک میکند  طریقه استفاده از ان به این ترتیب است  که:

۲ قاشق غذا خوری   زنجبیل خرد شده را در ۱ فنجان آب داغ ریخته  برای چند دقیقه خیس کنید
۱ قاشق غذا خوری عسل را به آب زنجبیل بریزید و  این جوشانده را در حالیکه گرم است بنوشید

نوشیدن چای تمشک و کوتاه شدن دوره قاعدگی

تمشک باعث تحریک انقباضات رحمی  شده و از درد دوران قاعدگی جلوگیری میکند و دوره قاعدگی را کوتاه تر میکند طریقه استفاده از آن بدین ترتیب است که:

مقداری برگ تمشک تازه در ۲ فنجان آب بریزید و بمدت یکربع می جوشانیم سپس میگذاریم سرد شود دو تا سه بار در روز یک فنجان می نوشیم.

با این توصیه دوره قاعدگی کوتاه تر شده و درد کمتری را تجربه خواهید کرد امیدوارم از این اطلاعات مفید استفاده کنید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.