162

چکار کنیم که به سراغ تنقلات شیرین نرویم

|
0 دیدگاه

محرومیت از خواب و خواب ناکافی می تواند هوس  غذاهای ناسالم، مصرف غذاهای پر کالری، که معمولا با شکر همراه است  را افزایش دهد.

چکار کنیم که به سراغ تنقلات شیرین نرویم

در واقع، میل به تنقلات  شیرین به طور مستقیم  با بی خوابی ارتباط  دارد. بیشتر کسانی که کمبود خواب دارند، بیشتر میل به غذاهای آشغال دارند.علاوه بر این، اشتها تا حد زیادی  هورمونها را تحت تاثیر قرار میدهد. محرومیت از خواب می تواند باعث نوسانات هورمونی شود، که منجر به افزایش هوس برای مواد غذایی ناسالم پیدا میکنند.در واقع، مردم محروم از خواب در معرض خطر بالاتر  چاقی نسبت به افرادی که خواب کافی دارند

تحقیقات انجام شده  در سال ۲۰۱۳ در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده  تاثیرات خواب ناکافی  و محرومیت از خواب در کل مصرف انرژی روزانه، مصرف مواد غذایی و افزایش وزن تاثیر بسزایی دارد. این مطالعه نشان می دهد که مکانیسم های فیزیولوژیکی و رفتاری  و  خواب ناکافی  به اضافه وزن یا چاقی کمک می کند.

بنابراین، خواب خوب یکی دیگر از راه های موثر  و مفید برای جلوگیری از هوس برای شکر  و شیرینی جات و مواد غذایی آشغال است.

جویدن آدامس بدون قند

جویدن برخی آدامس های بدون قند  برای جلوگیری از هوس  برای غذاهای شیرین است . هنگامی که مردم چند ساعت بعد از ناهار آدامس بدون قند می جوند، آنها به طور قابل توجهی  احساس گرسنگی کمتری میکنند  و ولع برای مواد غذایی شیرین کاهش می یابد.

جویدن آدامسهای بدون قند برای کاهش اعتیاد به شیرینی جات

تحقیقات انجام شده  سال  ۲۰۰۹ نقش آدامس بدون قند به عنوان یک ابزار  کاربردی  آسان برای مدیریت هوس و مصرف اسنک،  بخصوص  اسنک های شیرین است.بر اساس این مطالعه، این ترفند ساده نیز  سطح انرژی  را تا بعد ازظهر حفظ کرده   همیشه آدامس و یا آدامس های با طعم نعنایی بدون قند برای جلوگیری از هوس خوردن مواد غذایی شیرین بسیار عالیست.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.