163

کاهش اشتها با خوراکیها

|
0 دیدگاه

یکی از فایده های مهم این مهارکننده ها عبارتست از این است  که  به سلامت  انسان آسیب وارد نمی کند،

از بین برنده های طبیعی اشتها به غذا

و مثل سایر داروهای موجود نیستند که در داروخانه ها برای کاهش اشتها می فروشند و پس از مدتی به  دلیل  عارضه های جانبی شدید  و زیانهای آن مجبور می شوند از سطح بازار جمع کنند

 هرگز محصولاتی که برای این منظور می فروشند نخرید شاید با از بین بردن اشتهایتان وزنتان را برای مدتی پایین نگه دارند ولی  طبق پژوهشهایی که  پژوهشگران انجام دادن ، احتمال اینکه با این  داروها سلامتی تان را به خطر بیندازید. بسیار زیاد است به  عوض بکاربردن از این محصولات، باید نگاهی مجدد به مقدار غذایتان بیندازید و  غذاهایی را برگزینید که به طور طبیعی کارشان از بین بردن اشتهای شماست

 آب و همه محصولات نوشیدنی های بدون شکر و قند

وقتی که آب یا مایعاتی که شیرین نیست می‌نوشیم، سبب می شود که گرسنه نشویم  درواقع با این کار معده ما پر می شود و اشتهایی به غذا پیدا نمی کنیم. با این حال، باید این را مد نظر داشته  باشید که تاثیر ماندن آب در معده طولانی نخواهد بود پس سیر شدن ما هم مدتش کوتاه خواهد بود

 سوپ ها

سوپ ها هم جزو  مایعات  هستند که سبب  بی اشتهایی می‌شوند، ولی سرشار از فیبر هم هستند و همان طور که  اطلاع  داریم فیبرها هم  باعث کاهش اشتها می شوند

 سبزیجات نپخته

سبزیجات نپخته سرشار از فیبر هستند و با خوردن آنها احساس سیری میکنیم. به خاطر داشته باشید که  وقتی  از سبزیجات نپخته  استفاده میکنیم لازمه آن خوب جویدن است  و همین جویدن طولانی مدت باعث می شود که سیر شویم و اشتهایمان کاهش می یابد

 میوه های  پکتین دار

ابتدا باید ببینیم پکتین چیست پکتین فیبرهایی هستند که در معده  به گونه ای ژل  تبدیل می‌شوند که سبب افزایش  سیری در شخص می‌گردند.

برخی از میوه ها  هستند که با خوردن آنها احساس سیر بودن  به ما دست میدهند برای مثال میوه  سیب جزو این میوه ها است. فراموش نکنید که میوه ها هم مثل سبزیجات نپخته  باید خوب و به مدت طولانی جویده شوند  و همین جویدن یکی از  علتهای اصلی و مهم در ایجاد سیر شدن نقش دارد

 موادغذایی  پروتئین دار

مواد غذایی که در انها  پروتئین وجود دارد  و به ویژه  در گونه های مختلف  ماهی ها، برای سیر شدن نقش خوبی دارد.

 تخم مرغ آب پز و سفت

تخم مرغ هم شامل  پروتئین بسیار زیادی  است، در ضمن  تخم مرغ از نوع آب پز، نوعی احساس سیری  زود و همچنین  طولانی مدت،  هم ایجاد می‌کند.

 غلات سرشار از کربوهیدارت پیچیده.

نان، برنج و گندم غلاتی هستند که مقدار کمی هستند که  برای مدت طولانی انسان را سیر نگه می دارند التهخ مصرف غلات کامل ارجحیت دارد.غلات را همیشه به اندازه کم و بدون قرار دادن مواد چرب مثل سس میل کنید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.