149

غذاهایی که از پیشرفت بیماری آلزایمر جلوگیری می کند

|
0 دیدگاه

ماهی ها مخصوصا ماهی های چرب که حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند می توانند در جلوگیری و بروز و پیشرفت بیماری مزاحم و خسته کننده آلزایمر نقش داشته باشند.

۱- ماهی ها:

درصد بالایی از ماهی های رودخانه اطراف شهرها آلوده به مواد سمی مخصوصا جیوه هستند که خوردن آنها توصیه نمی شود. بهترین نوع ماهی، ماهی دریا و یا مناطق آلوده نشده هستند. خوردن هفته ای دو یا سه بار ماهی می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها مخصوصا بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

۲- تخم مرغ:

تخم مرغ به علت داشتن Choline که ترکیبی از Lecithin است و همچنین به خاطر آهن، ویتامین B مخصوصا ویتامین B۱۲ می تواند بهترین منبع پروتئین و املاح و ویتامین های مفید برای مغز و اعصاب باشد.

۳- نان کامل:

نان کامل با سبوس نیز حاوی مقدار زیادی فیبر با کیفیت بالا، ویتامین E، املاح معدنی، پروتئین، مواد نشاسته ای و ویتامین B است که نقشی مهم در بهزیستی و سلامتی مغز و اعصاب دارند.

۴- محصولات سویا:

محصولات سویا نیز به خاطر داشتن Choline، فیبر و اسید فولیک می تواند در افرادی که آمادگی ابتلا به بیماری آلزایمر را دارند نقش پیشگیری کننده داشته باشد.

۵- سبزی و میوه:

سبزیجات سبز تیره رنگ، آب پرتقال تازه، آووکادو، لوبیا، عدس، ذرت و سیب زمینی از دسته مواد خوراکی هستند که قادرند سلول های مغز و اعصاب را در برابر عوامل بروز بیماری آلزایمر محافظت نمایند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.