235

متداول ترین سوال و جوابها درباره مصرف ویتامین

|
0 دیدگاه

بسیاری از  مولتی ویتامین ها نیز حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و روی  هستند می تواند عوارض جانبی مانند تغییر رنگ دندان ، افزایش ادرار، خونریزی معده، ضربان قلب نامنظم، گیجی، و ضعف عضلانی به همراه داشته باشند.

چرا  بدن به مواد مغذی نیاز دارد؟

همانطوریکه می دانیم  تغذیه مهم است. خوردن یک رژیم غذایی متعادل برای سلامتی و تندرستی بسیار حیاتی است. محصولات غذایی با انرژی، پروتئین، چربی های ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی برای زندگی، و رشد انسان  لازم هستند. ما نیاز به یک طیف گسترده ای از غذاهای مختلف با  مقدار مناسب از مواد مغذی  هستیم که برای سلامتی خوب هستند.

آیا میتوانید زیاد ویتامین مصرف کنیم؟

در حالی که  اگر زیاد ویتامین مصرف کنید بدن شما  مقادیر بیش از حد ویتامین های محلول در آب را دفع میکند، ویتامینها  اگر به مقدار زیاد مصرف شوند عارضه های جانبی خواهند داشت . مصرف بیش از ۲۰۰۰ میلی گرم، ویتامین C در روز سبب ناراحتی معده و اسهال میشود.

چه مقدار ویتامین ث مصرف کنیم؟

در بزرگسالان، توصیه می شود مصرف ویتامین ث   ۶۵تا ۹۰ میلی گرم در روز است، و حد بالای آن  ۲۰۰۰ میلی گرم در روز است. اگر چه بیش از حد در رژیم غذایی ویتامین C وجود داشته باشد  باعث اسهال. حالت تهوع می شود.

آیا مصرف مکمل های ویتامین برای شما خوب است؟

اما قبل از اینکه  شروع به خرید کنید ویتامین آ را فراموش نکنید غذاهای سالم بخورید. مکمل می تواند مفید باشد، امارژیم غذای متعادل مفیدتر است.

بهترین ویتامین ها برای چه هستند؟

در زیر  غذاهایی که می توانید برای هر ویتامین بخورید

ویتامین E: انبه، مارچوبه، روغن های گیاهی.
ویتامین K: گل کلم، کلم پیچ، گوشت گاو.
بیوتین: گوشت خوک، آجیل، شکلات.
اسید پانتوتنیک: کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین و سفید، قارچ.
فولات: چغندر، عدس، کره بادام زمینی.
کولین: تخم مرغ، گوشت، ماهی.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.