181

پذیرش قدرت بهبود بخش خنده

|
0 دیدگاه

وقت خود را به تفکر درباره ی چیزهایی که حتی ممکن است وجود نداشته باشند هدر ندهید- در اینجا و هم اکنون- در واقعیت بمانید.

پذیرش قدرت بهبود بخش خنده

تصور این که فرد دیگر درباره ی چه چیزی فکر می کند هنری ناقص است زیرا هرگز نمی توانید ذهن فرد دیگر را کاملا ببینید هر چند بررسی واکنش احتمالی فردی نسبت به یک مسئله می تواند ارزش داشته باشد، با این حال فرض کردن رفتار شخص دیگر می تواند موجب نتیجه گیری غلط شود.

برای برقراری ارتباطی دقیق با مسائل زندگیتان که نیازمند بهبود احساسی می باشند باید شواهد را بررسی و اطلاعات موجود را روشن کنید. در غیر این صورت نتیجه گیریهای غلط و رفتاری نامناسب خواهید داشت. چند سوال برای کمک به شما جهت اطمینان از درست یا غلط بودن اطلاعاتی که در اختیار دارید:

آیا بررسی کرده ام که پیش فرضم بر اساس واقعیت است یا نه؟
آیا درباره پیش فرضم با آن شخص دیگر صحبت کرده ام؟ اگر صحبت نکرده ام، او چگونه بداند که مشکل من چیست؟
آیا یک قانون جهانی وجود دارد که بگوید تمام افراد واکنش معینی نسبت به این مسئله نشان می دهند؟
چه واقعیتی را درباره ی این مسئله می دانم؟ به چه واقعیت دیگری نیاز دارم؟

طرز فکر بر خلق و خو تاثیر می گذارد. پس افکار شاد موجب خوشحالی شما می شوند. زمانی که هراسان و افسرده هستید فراموش می کنید که چه چیزی شما را می خنداند. بازیافتن حس شوخ طبعی موجب بهبود اخلاق و کمک به مثبت اندیشی می شود و به بهبود شما کمک می کند. باید آگاهانه تصمیم بگیرید که با بخشی از وجودتان که قبلا از خندیدن لذت می برد ارتباط برقرار کنید.

به یاد داشته باشید که خوشحال بودن چه احساسی دارد و ذهنتان را مجددا عادت دهید بر چیزهای مثبت تمرکز کند. چند پیشنهاد برای خنداندن شما:

خندیدن به خاطرات: به زندگیتان، به گذشته بیندیشید و مسائل و رویدادهایی را که موجب خنده تان شده اند به یاد آورید. زمانی که خاطرات را یاد می کنید خندیدن آسان است.

خندیدن به هنرپیشه های کمدی: کتابی خنده دار بخوانید یا یک فیلم یا برنامه ی تلویزیونی سرگرم کننده ببینید. در راهنمای تلویزیون خود به دنبال برنامه های خنده دار بگردید تا ذهنتان را بر خنده متمرکز کنید. از یک باشگاه خنده دیدار کنید. ببینید چند چیز سرگرم کننده می توانید پیدا کنید.

به سایت های اینترنتی خنده آور مراجعه کنید: به دنبال فایل های انیمیشن، صوتی یا تصویری برای خندیدن بگردید.
شرکت در گروه ها: به دنبال کلاس هایی که مختص یوگای خنده، خوشحالی و خنده درمانی هستند بروید.
با دوستان بخندید: با دوستان و اعضای خانواده که شوخ طبعی شما را تحریک می کنند همراه شوید. دور هم جمع شوید و خوش بگذرانید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.