156

کاهش کمردرد و افسردگی با ورزش

|
0 دیدگاه

کاهش کمردرد و افسردگی با ورزش.

شکستگی های لگن:

هدف: افزایش دامنه حرکتی در ناحیه آسیب دیده و افزایش تدریجی قدرت

رهنمودها:

به سالمندان شرکت کننده هشدار دهید که:

در صورت بروز درد از وزنه های مچ پا استفاده نکنند. هنگامی که شرکت کننده ای برای وزنه زدن با پای آسیب دیده خود آمادگی دارد باید از وزنه هایی سبک تر از آنچه که با پای سالم خود به کار می برد شروع کند.
پای آسیب دیده را تا حدی بالا ببرند که منجر به ایجاد درد شدید نشود.

کمردرد

هدف: کاهش یا رفع درد در ناحیه کمر، اجرای تمرینات با دامنه کامل حرکت، افزایش قدرت عضلات ناحیه فوقانی پشت، همسترینگ، خم کننده های لگن و شکمی.

رهنمودها

اطمینان حاصل کنید که سالمندان شرکت کننده:

وزنه ها را به درستی بالا ببرند.
در وضعیت مناسبی ایستاده و عضلات شکمی را منقبض کنند.
از بلند کردن وزنه های سنگین خودداری کنید.

افسردگی:

هدف: شرکت در فعالیت های روزمره برای بازگشت به روال عادی زندگی

رهنمودها

به سالمندان شرکت کننده توصیه کنید که:

تمرین را به صورت دو نفره یا گروهی اجرا کنند.
برنامه تمرینی را انتخاب کنند که از شرکت در آن لذت می برند.
در انجام کارهای خاصی در کلاس به شما کمک کنند زیرا این کار احساس مفید بودن و عضویت در گروه را در آنها تقویت می کند.

پوکی استخوان:

هدف: بهبود قدرت بالاتنه و پایین تنه

رهنمودها:

به سالمندان شرکت کننده هشدار دهید که:

فعالیت های مستلزم تحمل وزن بدن از قبیل راه رفتن با وزنه و تمرینات قدرتی، فعالیت هایی مناسب هستند. شرکت کنندگان باید به تدریج برای استفاده از وزنه های سنگین تر آماده شوند.
در سر تا سر برنامه تمرینی چه به صورت ایستاده و چه نشسته باید وضعیت بدنی مناسبی را اتخاذ نمایند.
به منظور انبساط کافی در قفسه سینه باید عمل دم را عمیقا و عمل بازدم را به آهستگی انجام دهند.
از اجرای حراتی که مستلزم خم شدن به جلو است از قبیل پرس بازو خودداری کننند.
برای انجام تمرینات پایین تنه لازم است بایستند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.