136

مهمترین تمرینات بدنسازی بانوان

|
0 دیدگاه

خانم ها، همیشه نباید ورزش محدودی را انتخاب کنید، ایروبیک ، دستگاه های بدنسازی حرکاتی مناسب هستند اما نباید خسته کننده شوند و بدن شما به آنها عادت کند، با نگاه اول به این تمرینات فکر مردانه بودن آنها به ذهن شما می رسد،

مهمترین تمرینات بدنسازی بانوان

اما اینها مهمترین تمرینات بدنسازی هستند که نباید از آنها غافل شد، اگر لازم بود برای اجرا صحیح آنها از مربی خصوصی استفاده کنید.

۱- ددلیفت

ددلیفت یکی از بهترین حرکات برای بانوان می باشد، عضلات همسترینگ، پشت پایینی و فیله شما را تقویت می کند، این حرکت برای تمام بانوان مفید است چه آنهایی که بچه دارند یا نه. نحوه اجرا حرکت را در بخش تمرینات بدنسازی مشاهده کنید.

۲- اسکات

اسکات مهمترین حرکت برای تقویت ماهیچه باسن و ۲۵۶ عضله دیگر است؛ سعی کنید از هالتر استفاده کنید و هرگز این حرکت را که پادشاه تمام تمرینات بدنسازی می باشد برای داشتن پاهای با فرم زیبا فراموش نکنید، تکنیک صحیح اجرا این حرکت بسیار مهم است، به بخش تمرینات ورزشی مراجعه کنید و نحوه صحیح اجرا این حرکت را ببنید.

۳- شکم خلبانی

بهترین حالت این تمرین، آویزان شدن از بارفیکس است، روی زمین و نیم کت نیز می توانید این تمرین را انجام دهید، تمرینات شکم را به آهستگی و با تمرکز بالا انجام دهید. هنگام آویزان شدن از بارفیکس برای جلوگیری از آسیب به ستون مهره ها سر خود را بالا نگه دارید.

۴-CLEAN و جیک

بسیاری از افراد با دیدن این تمرین احساس ترسناکی دارند اما باید بدانند که این تمرین عضلات باسن، پا،ساق، سرشانه و پشت را کاملا تقویت می کند، اگر نگران فشار زیاد هستید از وزنه سبک یا هالتر خالی استفاده کنید، تکنیک در این حرکت بسیار مهم است پس حتما تصاویر و فیلم های این حرکت را به دقت نگاه کنید.

۵- جلو بازو

می توانید این حرکت را با  kettlebells ، دمبل و یا هالتر انجام دهید، برای جلوگیری از آسیب دیدگی و دریافت بهترین نتیجه از تمرین آرنج ها را نزدیک بدن نگه دارید. سعی کنید تمرینات مختلف جلو بازو را انجام دهید.

۶٫ بارفیکس

بسیاری از آقایان با عضلات بزرگ برای نشان دادن حجم عضلات در باشگاه حرکت بارفیکس را انجام می دهند، چرا؟ دلیل این امر فشار بالای بارفیکس بر روی عضلات زیربغل، پشت و سرشانه است. اگر شما نمی توانید این حرکت را به تنهایی انجام دهید با پرش و یا کمک گرفتن از دیگران تمرین کنید.

۷- پلانک دمبل

حرکت دمبل تک دست تمرینی عالی برای عضلات پشت و پلانک نیز بهترین تمرین تقویت هسته بدن است، با ترکیب کردن این ۲ تمرین شما یک تمرین عالی خواهید داشت.

قاپ زنی ۸-کتلبل

تمرینی خوب برای تحریک عضلات پشت، پاها، شانه ها و بازو. نگران تکنیک حرکت نباشید، به سادگی یاد می گیرید، می توانید حرکت را تک دست یا با دو دست انجام دهید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.