411

با میزان قند میوه‌ها آشنا شوید

|
0 دیدگاه

خیلی از افراد گمان می‌کنند خوردن هر میوه‌ای به هر اندازه‌ای مجاز است و برای سلامتی هیچ ضرری نمی‌تواند داشته باشد. در حالیکه هر میوه‌ای حاوی مقدار معینی کربوهیدرات و قند است و مصرف بی‌رویه آن درصورتی که شما از یک رژیم درمانی یا غذایی خاصی پیروی می‌کنید بسیار خطرناک است.

با میزان قند میوه‌ها آشنا شوید

قند کربوهیدرات ساده‌ای است که شیرین و طعم دار است. سلول‌های بدن برای زنده ماندن به قند گلوکز نیاز دارند ولی مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند باعث مشکلات زیادی بشود. قند زیاد عامل اصلی پوسیدگی دندان، دیابت و چاقی است. فرقی نمی‌کند منبع این قند چه باشد. چه خرما بخورید چه شکلات در صورت زیاده روی به خودتان آسیب می‌رسانید. مردان نباید بیش از ۱۰۵۰ و زنان نباید بیش از ۱۰۰ کالری از قند اضافه شده در هر روز مصرف کنند.

بعضی از میوه‌ها میزان قند کمتری دارند و خبر خوب این است که بسیاری از میوه‌هایی که قند کمی دارند حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند.

تمشک وحشی، تمشک و قره قاط میوه‌هایی با قند بسیار ناچیز هستند. توت فرنگی، هندوانه، هلو، شفتالو، طالبی، انواع سیب، زردآلو، گریپ فروت میوه‌هایی با قند کم تا متوسط هستند. پرتقال، گلابی، کیوی و آناناس قند بالایی دارند. نارنگی، آلبالو، انجیر و موز همچنین میوه‌های خشک مثل خرما، کشمکش و زردآلو حاوی مقدار زیادی قند هستند. موز حاوی سه قاشق غذاخوری شکر و سیب حاوی دو قاشق غذا خوری شکر است. در آناناس میزان ۵٫۲ قاشق غذاخوری شکر و در انبه ۲٫۳ قاشق غذاخوری شکر وجود دارد.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.