607

تمرینات تقویت عضله شکم و کمر

|
0 دیدگاه
اجاره آپارتمان مبله ارزان

دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصب و عضله به تمرینات تقویت عضله شکم و کمر اختصاص داشت.

تمرینات تقویت عضله شکم و کمر

دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصب و عضله پیرامون تمرینات تقویت عضله شکم و کمر اظهار کرد: این تمرینات باید ۳ بار در روز صبح، ظهر و شب انجام شود. برای انجام تمرین اصلاحی گودی کمر:

۱- در حالت نشسته روی صندلی بدن را به جلو خم کنید و یکی از زانوها را در سینه جمع کنید و از ۵ تا ۳۰ ثانیه بسته به توانایی خود بشمارید.

۲- طاقباز روی زمین دراز بکشید. با دست ها دو زانو را در سینه جمع کنید و در حد توانایی سر و شانه را آرام از زمین جدا کنید و حالت جنینی به خود بگیرید. تمرین جنینی برای انعطاف عضلات ناحیه کمر بسیار مناسب است.

برای تقویت عضله شکم، در حالت خوابیده به کمر زانو را خم کنید طوریکه کف پا روی زمین قرار گیرد. کف دست ها را روی ران قرار دهید و به اندازه توانایی تان و با انقباض عضلات شکم سر و شانه را آرام از زمین جدا کنید. لازم نیست کمر از زمین جدا شود. دستها روی ران کشیده و تا زانو برسانید و سپس آرام آرام به حالت اول برگردید. اگر با تمرکز شکم را سفت و منقبض کنید نتیجه آن چند برابر خواهد بود.

انجام تمرینات تقویت عضلات شکم برای افرادی که گودی کمر طبیعی دارند و قصد پیشگیری دارند مناسب است ولی در کنار آن باید تمرین تقویت عضله کمر هم انجام شود.

اگر تمرینات کششی کمر بیش از حد باشد منجر به درد و ضعیف شدن عضلات کمر می شود. بعد از یک تا دو ماه انجام تمرینات اصلاحی گودی کمر باید تمرین تقویت عضلات کمر نیز انجام شود. به این شکل که در حالت چهار دست و پا قرار گرفته و یک زانو را صاف کنید و یکی از پاها را بکشید و عضلات باسن و ناحیه کمر را منقبض کنید.

اجاره آپارتمان مبله ارزان
0 پسندیده شده

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.