210

برای تقویت استخوان چه بخوریم و چه نخوریم؟

|
0 دیدگاه
اجاره آپارتمان مبله ارزان

مصرف زیاد نمک، سیگار کشیدن و نوشیدن نوشابه گازدار به دلیل آسیب به استخوانها توصیه نمی شود.

 برای تقویت استخوان چه بخوریم و چه نخوریم؟

مصرف زیادنمک بدلیل دفع زیاد کلسیم درنهایت باعث آ سیب استخوان ها می شود.  البته مصرف نمک نباید کاملا قطع شود.  حد مجاز مصرف نمک ۲۳۰۰ میلی گرم درروز است تماشای تلویزیون و خوابیدن ونشستن های طولانی ، بدلیل تحمل وزن توسط استخوان ها ، عارضه بسیاربدی است که باید طوری برنامه ریزی کنید تا درطی روز استخوان ها ساعتهاتحمل وزن نمایند.

دوچرخه سواری طولانی اگرچه برای قلب ودستگاه گردش خون مناسب است اما بازهم بدلیل عدم تحمل وزن، باید باورزش های دیگر مانند تنیس، دویدن،پیاده روی، شنا ترکیب گردد.

ازماندن دراماكن تاريك دورى كنيد. حداقل ١٠ تا ١٥ دقيقه درروز وچندباردرهفته درآفتاب بمانيد. ازماندن طولاني در آفتاب بدليل احتمالسرطان پوست بپرهىزيد.

مصرف الكل جذب كلسيم را مختل ميكند از مصرف بيش از حدمجاز بپرهيزيد.مصرف نوشابه هاي گازدار كولا، كه حاوي كافيين وفسفرند باعث پوكي استخوان ميشوند. مصرف قهوه وچاي زياد نيزچنين تاثيرى ميگذارد.

بامصرف سیگار استخوان سازی جدید دچاراختلال میشود. احتمال شکستگی استخوان بیشتر و ترمیم مناسب هم دچار اشکال میشود.

بعضی ازداروها بخصوص آنهاییکه بمدت طولانی مصرف می شود می توانند برای استخوان ها ایجاد مشکل نماین مانند داروهای ضد تشنج و کورتون ها مانند پردنیزولون اگر شما بیش ازاندازه لاغرید بخصوص اگر BMI شما کمتر از ۱۸٫۵ درصد باشد احتمال شکستگی استخوان درشما بالاست بنابراین حتما در موردآن ولزوم مصرف مکمل با پزشک تان مشورت نمایید.

اجاره آپارتمان مبله ارزان
0 پسندیده شده

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.