Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
تضمین سلامتی با تخم مرغ
607

تضمین سلامتی با تخم مرغ

|
0 دیدگاه

مصرف تخم مرغ یکی ساده ترین و ارزانترین راه های تأمین پروتئین در بدن است. علاوه بر اینکه نیاز روزانه بدن شما به پروتئین تأمی می شود، وجود اسید های آمینه، آنتی اکسیدان ها و آهن در تخم مرغ ضامن سلامتی شما خواهند بود.

تضمین سلامتی با تخم مرغ

زرده ی تخم مرغ حاوی ماده ای به نام کولین است که با چربی های مضر در بدن مبارزه می کند. پس بهتر است از خوردن زرده صرف نظر نکنید و تمام تخم مرغ را میل کنید.

بدن به ۲۰ نوع آمینو اسید ضروری نیاز دارد و ۱۱ آمینو اسید ضروری در بدن ساخته می شود. درتخم مرغ بقیه انواع آمینو اسید وجود دارند که کمبود آن ها می تواند منجر به خستگی، ضعف سیستم ایمنی بدن، کم حجم شدن عضلات و تغییر بافت پوست و مو شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر نمیخواهید در برابر باکتری ها، ویروس ها و عفونت ها ضعیف باشد، مصرف تخم مرغ را یکی از ضروریات رژیم غذایی خود قرار دهید. سلنیوم عنصری کمیاب و مهمی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. یک عدد تخم مرغ بزرگ حدود ۲۲% از نیاز بدن شما به این عنصر را تأمین می کند. سلنیوم همچنین برای تنظیم هورمون غده ی تیروئید نیز لازم است.

اگر کودکان و همچنین بزرگسالان به میزان کافی سلنیوم دریافت نکنند دچار بیماری هایی می شوند که بر قلب، استخوان ها و مفاصل اثر می گذارد.

تغییر کلسترول خون

سه نظریه در مورد کلسترول وجود دارد که عملاً همه آن را می دانند. اول اینکه کلسترول بالا چیز بدی است. دوم اینکه کلسترول دو نوع خوب و بد دارد و سوم تخم مرغ حاوی مقدار زیادی کلسترول است. یک عددتخم مرغ بزرگ حاوی ۲۱۲ میلی گرم کلسترول است. اما تحقیقات نشان داده اند که مصرف آن سطح کلسترول خوب را در خون بالا می برد نه کلسترول بد را.

کاهش خطر بیماری های قلبی

کلسترول بد خون (LDL) بر دیواره ی رگ های خونی می نشیند و با عث تصلب شرایین می شود. در مقابل کلسترول خوب (HDL) سبب حذف چربی ها از دیواره رگ های خونی می شود. به همین دلیل بالا بودن کلسترول بد خطر بیماری های قلبی را بیشتر می کند. تحقیقات نشان داده اند که تخم مرغ رسوب کلسترول در دیواره ی رگ ها ایجاد نمی کند پس برای سلامت قلب مفید است.

انرژی بدنی بیشتری خواهید داشت

یک عدد تخم مرغ ۱۵% از نیاز روزانه ی بدن شما به ویتامین ب ۲ یا ریبوفلاوین را تأمین می کند. ویتامین های گروه ب کمک می کنند که خوراکی هایی که شما مصرف می کنید در بدنتان به انرژی تبدیل شود. به همین دلیل انرژی بیشتری برای فعالیت های روزانه و ورزش خواهید داشت.

پوست و موی بهتر

ویتامین های گروه ب برای داشتن پوست، مو، چشم و کبد سالم ضروری هستند. تخم مرغها حاوی مقدار زیادی از ویتامین های ب ۲، ب ۵ و ب ۱۲ هستند. این ویتامین ها همچنین عملکرد سیستم عصبی را به خوبی تنظیم می کنند.

محافظت از مغز

تخم مرغ در واقع غذای مغز است. زیرا ماده ی مغذی مورد نیاز مغز به نام کولین در آن وجود دارد. این ماده ی مغذی یکی از اجزاء غشاء سلولی است و برای سنتز انتقال دهنده های عصبی لازم است. تحقیقات نشان داده اند که نبود کولین سبب نقص عملکرد شناختی مغز خواهد شد. به همین دلیل خوردن تخم مرغ برای مغز بسیار مفید است و توصیه می شود.

کاهش استرس و اضطراب

کمبود آمینو اسید های ضروری که با مصرف تخم مرغ برای بدن تأمین می شوند، اثرات روانی نیز برای انسان دارد. تقویت بدن از نظر غذایی تأثیر مستقیمی بر کاهش اضطراب و استرس دارد و احتمالاً با تعدیل سروتونین سبب تقویت سیستم عصبی می شود و خاصیت آرام بخشی روانی دارد.

محافظت از چشم ها

دو نوع آنتی اکسیدان قوی به نام های لوتئین و زیگزانتین با اثرات حفاظتی بسیار قدرتمند برای چشم ها در تخم مرغ وجود دارند. البته فقط در زرده! این آنتی اکسیدان ها به طور قابل توجهی از ابتلا به آب مروارید و اختلالات بینایی در سالمندان پیشگیری می کند. تحقیقات نشان داده اند که مصرف زرده به مدت ۴ هفته بین ۵۰ تا ۱۰۰% میزان این آنتی اکسیدان ها را در خون افراد افزایش داده است.

تقویت استخوان ها و دندان ها

تخم مرغ یکی از معدود منابع ویتامین د است که برای سلامت استخوان ها و دندان ها بسیار اهمیت دارد. سبب جذب کلسیم می شود. برای سلامت قلب، روده ها و سوخت و ساز بهتر بدن نیز موثر است.

احساس سیری به شما می دهد

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین حیوانی است. به خوبی می تواند شما را سیر کند تا خوراکی های اضافه نخورید و اضافه وزن بی دلیل پیدا نکنید.

چربی بدن را کاهش می دهد

تحقیقات نشان داده اند که مصرف دو عدد تخم مرغ با کمی نان در وعده صبحانه سبب کاهش وزن افراد نسبت به کسانی که صبحانه ی دیگری می خوردند، شده است. همچنین توده چربی بدنی و اندازه دور شکم این افراد نیز کمتر شد.

[click_like post_id='154803']

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.