239

جو ، صبحانه مناسب دیابتی ها

|
0 دیدگاه

جو یکی از مواد اولیه مناسب برای تهیه صبحانه مخصوص افراد مبتلا به بیماری دیابت است که به تحت کنترل داشتن سطح قند خون کمک می کند. به علاوه، حاوی پروتئین و نیمی از کالری موجود در جو دو سر می باشد.

جو ، صبحانه مناسب دیابتی ها

نتایج یک بررسی در سال ۲۰۱۶ از دانشگاه لوند در سوئد نشان می دهد که جو می تواند با کاهش سطوح قند خون و خطر ابتلا به دیابت، سلامتی مردم را به سرعت بهبود ببخشد. هم چنین وجود مخلوط فیبر های رژیمی در جو در کاهش اشتها و ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی تاثیرگذار است.

طرز تهیه صبحانه از جو

۱ پیمانه جو را در آب ریخته و به مدت یک شب بخیسانید.
صبح روز بعد، جو را با صافی از آب جدا کنید و آن را در یک ماهیتابه حاوی ½ ۲ وتا ۳ پیمانه آب اضافه کنید.
حرارت دهید تا آب به جوش آید. سپس درب آن را بپوشانید و حرارت را کم کنید.
اجازه دهید محتویات ماهیتابه به مدت ۲۰ دقیقه به آرامی بجوشد، تا زمانی که دانه های جو نرم و ترد شوند و بیشترین مقدار آبی را که میتوانند جذب کنند.
مقدار کمی عسل و آجیل به جو پخته شده اضافه نمایید.
صبحانه اتان را پیش از سرد شدن میل کنید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.