213

علت واقعی فریاد زدن والدین بر سر فرزندانشان

|
0 دیدگاه

ما در اینجا مطالب جامع و مفیدی درباره علت واقعی فریاد زدن والدین بر سر فرزندانشان آورده ایم.

علت واقعی فریاد زدن والدین بر سر فرزندانشان

امیدواریم بتوانید از این راهکارهای مفید استفاده نمایید تا در کنار فرزندانتان از زندگی بیشتر لذت ببرید. هیچ پدر و مادری با خود نمی گوید: “من می خوام از دست بچه هایم عصبانی بشم و مدام سرشون داد بزنم.” در حقیقت هیچ کس قصد و نیت این کار را ندارد. در عوض با خود می گوید:

من فرزندانم را با تمام وجود دوست دارم و برایشان همه کار می کنم.
من می خوهم پدر (مادر) خوبی باشم.
من خیلی دوست دارم پدر (مادر) آرام و باحوصله ای باشم.

حقیقت فراموش شده

من سالهای سال به عنوان یک مادر عصبی و خسته می شدم و نمی توانستم به اعصابم مسلط باشم تا اینکه روزی دلیل واقعی این عصبانیت ها و فریاد کشیدن ها  را پیدا کردم و می خواهم آن را با شما در میان بگذارم.

 عصبانیت و فریاد زدن همیشه از ضعف انسان می آید.
ضعفی که می بینید نمی توانید رفتار فرزندانتان را کنترل نمایید.
ضعفی که می بینید با وجود فرزندانتان نمی توانید سر وقت جایی بروید و به موقع حاضر باشید.
ضعیفید زیرا با وجود فرزندانتان یک دوش آب گرم راحت نمی توانید بگیرید.
ضعف دارید چون بچه ها زود به رختخواب نمی روند تا بتوانید دقایق پایانی شب را نوشیدنی مورد علاقه تان را بخورید و کتاب دلخواهتان را با خیال راحت بخوانید.
ضعفی که متوجه می شوید نمی توانید همه وظایفی که یک پدر یا مادر می بایست انجام دهد را به خوبی انجام دهید.
و بسیاری ضعف ها و خستگی های دیگر که دارید. بنابراین فریاد می کشید. شما احساس ضعف و ناتوانی می کنید بنابراین راحت ترین کاری که به قدرت برسید این است که فریاد بزنید. همه ما به داشتن قدرت نیاز داریم و این یک نیاز کاملا طبیعی ما می باشد و نشان دهنده سلامتی مان است. اما چگونه قدرت را به دست بیاوریم بدون اینکه به عزیزانمان و یا دیگران آسیبی بزنیم؟

 راه حل:

زمانی که متوجه شدید احساس قدرتتان دارد پایین می آید و احتمال فریاد زدن بر سر فرزندانتان وجود دارد این کارها را امتحان کنید:

پنج کاری که در حال حاضر قادر به کنترلش هستید را نام ببرید.

فکر کنید که من می توانم ده مرتبه پاهایم را به زمین بکوبم. یا به آرامی بگویم من خسته هستم. یا اینکه اعداد را در زهنتان جمع ببندید. یا پنج مرتبه بالا و پایین بپرید. می توانید دراز بکشید.
این تمرین راحت به شما اجازه می دهد که مغزتان از حالت احساسی به حالت منطقی برود و احساس ناتوانی و بی قدرتی کنترل شود.

۳٫  حرفهایی که می زنید را بلند بگویید منظور که در ذهنتان نگویید زیرا اگر در ذهن بگویید احساس مغزتان بر منطقه ش غلبه می کند. حتی این کار باعث می شود بتوانید بچه ای که گریه می کند را نیز آرام کنید.مثلا وقتی زمین خورده است و احساس درد می کند می توانید به او بگویید چه احساسی داری؟ آیا درد گرفته است؟ می دانم ترسیدی و غیره. خواهید دید با بیان احساساتش حالش خوب می شود.

امیدواریم بتوانید از راهکارهای فوق نتایج دلخواهتان را بگیرید.

معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.