233

مخلوط بادام و میوه ، صبحانه مناسب دیابتی ها

|
0 دیدگاه

 

صبح هایی که عجله دارید تا به سریع تر به محل کار برسید و یا زمان کافی برای تهیه یک صبحانه مفصل یا پخت املت و درست کردن ساندویچ را ندارید می توانید با مخلوطی از بادام و میوه ها یک صبحانه سالم داشته باشید.

مخلوط بادام و میوه ، صبحانه مناسب دیابتی ها

خوردن بادام به بهبود کنترل قند خون و چربی در افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ کمک می کند.  طلق نتایج یک بررسی گزارش شده در سال ۲۰۱۱  ، در نشریه متابولیزم، مصرف ۵۰ گرم بادام با کاهش سطح انسولین و گلوکز همراه است.

بادام و میوه های مناسب افراد دیابتی

جفت شدن بادام با یک میوه که شاخص گلیسمی پایینی دارد قدرت آنتی اکسیدانی بالا و مواد مغذی حیاتی برای بدن را فراهم می کند. برخی از میوه هایی که گلیسمیک یا قند پایینی دارند و شما می توانید از خوردن آن ها لذت ببرید عبارتند از : انواع توت ها، هلو، سیب و پرتقال.

بنابراین می توانید از این به بعد صبح هایی که فرصت کافی برای خوردن صبحانه ندارید یک مشت بادام بی نمک همراه با یکی از میوه های کم قند میل کنید. یا اگر زمان دارید می توانید بادام ها را با میوه هایی مانند کیوی، انار، سیب، توت فرنگی با دو قاشق غذاخوری پنیر محلی مخلوط کنید. برای خوش طعم شدن مخلوط بادام و میوه می توانید به آن سبزی های تازه نیز اضافه کنید.

نکته مهم :

مهم است که افراد مبتلا به دیابت، قبل از خوردن هر غذا و ۲ ساعت بعد از آن، قند خون خود را اندازه گیری کنند تا تاثیر هر نوع غذا و وعده غذایی را اندازه گیری کنند.

معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.