189

کاهش استرس با ویتامین B

|
0 دیدگاه

برای برطرف کردن استرس و بهبود خلق و خو، ویتامین های B مصرف کنید. ۸ ویتامین B : B1، B2 ، B3، B5، B6 ،  B7 ، B9 و B12 عملکرد مغز و سیستم عصبی را تقویت کرده و در ایجاد آرامش، رفع استرس و خستگی تاثیر گذار است.

کاهش استرس با ویتامین B

در حقیقت کمبود ویتامین B می تواند یکی از علل محرک بروز افسردگی باشد. بنابراین هنگامی که تحت شرایط استرس زا هستید غذاهای غنی از ویتامین B  مصرف کنید.

غذاهای سرشار از ویتامین B عبارتند از :

غلات سبوس دار
لوبیا
نخود فرنگی
بادام زمینی
اسفناج
کلم پیج
ملاس
آووکادو
سیب زمینی
موز
حبوبات
تخم مرغ
محصولات لبنی

هم چنین می توانید از مکمل های ویتامین B استفاده کنید. برای تشخیص نوع ویتامین B مناسب می توانید با دکتر خود مشورت کنید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.