285

راهکاری برای لاغرشدن : در آفتاب بایستید و فلفل بخورید

|
0 دیدگاه

کاهش وزن یکی از رویاهای بسیاری از افرادی است که چاقی رنج می‌برند،اما کارشناسان بر این باور هستند که اصلاح الگوی زندگی یکی از عوامل اصلی و مهم کاهش وزن است.

۱-صبح ها زود از خواب بیدار شوید

آلارم گوشی خود را یک تا ۲ ساعت زودتر از هرروز تنظیم کنید و از خواب بیدار شوید، موضوعی که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. محققان بر این باور هستند کسانی که صبح ها زودتر از خواب بیدار می شوند سلامتی بیشتری دارند.

۲- برای صبحانه تخم مرغ بخورید

آغاز روز با خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه به شما کمک می کند که وزن بیشتری کم کنید.

۳- قهوه بنوشید

تحقیقات انجام شده نشان می دهد کسانی که قهوه می نوشند روند کاهش وزن در آنها بیشتر از کسانی است که این نوشیدنی را مصرف نمی کنند.

۴- قبل از خوردن وعده های اصلی ۲ لیوان آب بنوشید

نوشیدن دو لیوان آب پیش از هر وعده اصلی غذایی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

۵-غذاهای فیبر دار بخورید

فیبرها اثر لاغری دارند و یبوست را از بین می‌برند؛ خیلی از مواد غذایی که روزانه استفاده می‌کنیم دارای فیبر هستند مانند آناناس، هلو، پرتقال، انگور، کشمش، گریپ فروت، گیلاس، قارچ، گوجه فرنگی، کرفس، پیاز، خیار، کاهو، سیب زمینی، گل کلم، ذرت، نخود، اسفناج، هویج، ماکارونی؛ بدن ما روزانه حدوداً به ۳۰ گرم فیبر غذایی نیاز دارد که با خوردن این مواد می‌توان آن را برای بدن مهیا کرد.

۶- صبح ها چند دقیقه زیر آفتاب بروید

تحقیقات نشان می دهد کسانی که صبح ها دقایقی را زیر افتاب می گذرانند نسبت به کسانی که از مزایای نور افتاب استفاده نمی کنند روند کاهش وزن سریعتری دارند.

۷-ورزش کنید

حتی برای چند دقیقه کوتاه هم که شده روزانه زمانی را به ورزش اختصاص دهید.

۸-دسرهای شیرین نخورید

کاهش میزان شکر در هر وعده غذایی فواید بسیار زیادی به همراه دارد. به همین خاطر در دوران کاهش وزن از خوردن دسرهای شیرینی خودداری کنید

۹-سس کچاپ نخورید

۱۰-سیر بخورید

اضافه کردن سیر به وعده های غذای می تواند منجر به لاغری شما شود. سیر حس گرسنگی را از بین می برد کلسترول خون را کاهش می دهد و متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

۱۱-به آنچه که می خورید نگاه کنید

۱۲- در فضای خنک و مطبوع به سر ببرید

دمای خانه را روی درجه ۱۸ نگه دارید و مانع از گرم شدن فضا شوید چرا که مطبوع بون هوا به روند کاهش وزن شما کمک می کند.

۱۳- غذایتان را خودتان تهیه کنید

تحقیقات نشان می دهد افرادی که خودشان غذای مصرفی خود را آماده می کنند میزان سلامتی بیشتری نسبت به افرادی دارند که این غذا را از بیرون تهیه می کنند.

۱۴- نوشابه رژیمی نخورید

مصرف نوشابه رژیمی مانع از روند کاهش وزن شما می شود.

۱۵-فلفل تند بخورید

مصرف فلفل تند باعث افزایش متابولیسم بدن و در نهایت لاغری شما می شود.

۱۶- غذاهای باکالری کم مصرف کنید

۱۷-سالاد خود را با سرکه بخورید

۱۸-گریپ فوروت بخورید

۱۹- قبل از اینکه غذا بخورید فکر کنید

۲۰-آرام غذا بخورید

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.