81

آیا هورمون درمانی منجر به کاهش شنوایی میشود؟

|
0 دیدگاه

کاهش سطح شنوایی سالانه میلیو‌نها انسان را درگیر می‌کند. نتیجه تحقیقات جدید نشان داده است که استفاده از درمان هورمونی در زنان بعد از سن یائسگیمشکلات شنوایی را تشدید می‌کند.

آیا هورمون درمانی منجر به کاهش شنوایی میشود؟

تعریف شنوایی به تعریف سازمان جهانی به معنی‌ کاهش ۲۵ درصدی شنیدن صداها در فرد است و منجر می‌شود که فرد در زندگی‌ روزمره در داشتن مکالمه مشکل اساسی‌ داشته باشد.

کاهش شنوایی همینطور سبب ایجاد هزینه زیاد درمانی در افراد و گاهی منجر به عمل جراحی برای رفع این مشکل می‌شود. زنان بیشتر از مردان در خطر بالاتر ابتلا به مشکلات شنوایی هستند. استروژن طبیعی در بدن ممکن است از کم شدن قدرت شنوایی جلوگیری کند و به همین علت برخی‌ بر این عقیده هستند که داروی هورمون درمانی نیز می‌تواند همین اثر را داشته باشد. اما نتیجه تحقیقات اخیر نتیجه متفاوتی را نشان داده است.

شایعترین علت استفاده از داروی هورمون درمانی  به علت کاهش عارضه‌های ناشی از یائسگی در زنان است. مصرف طولانی مدت هورمون درمانی در زنان می‌توانید منجر به افزایش خطر کاهش قدرت شنوایی شود. در این مطلب که بین ۸۱ هزار زن بالا ۵۰ سال انجام شد بین طول مصرف هورمون و کاهش شنوایی ارتباط وجود داشت.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.