113

افراد سالم و خوش اندام، صبحانه چه می‌‌خورند؟

|
0 دیدگاه

همه می‌‌دانیم که صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است. در این مطلب می‌‌خواهیم نتایج یک نظر سنجی گروهی از افراد کاملا سلامت و با اندام متناسب را مطرح کنیم که از آنها پرسیده شده “صبح‌ها چه می‌‌خورید”.

میوه ها

مورد اول تقریبا در تمام جواب‌ها ثابت بود. سعی‌ کنید به اندازه یک پیشدستی، از میوه‌های مفیدی چون سیب، انگور، توت‌فرنگی یا تمشک را به همراه صبحانه میل کنید. بسیاری از ویتامین‌ها و مواد ضروری مورد نیاز بدن، در میوه‌ها وجود دارند. اعظم سوخت بدن شما نیز با صبحانه تامین می‌‌شود.

اسموتی ها

سعی‌ کنید هر روز صبح یک لیوان اسموتی سبزیجات بخورید. اسموتی میوه میزان زیادی از قند را وارد بدنتان می‌‌کند، بنابراین استفاده از سبزیجاتی چون جعفری، کرفس، هویج یا خیار برای صبح‌ها توصیه می‌‌شود که تمام آنتی اکسیدان‌های ضروری را وارد بدن کند.

جوه دو سر

یکی‌ از کم کالری ترین و پر فیبر‌ترین مواد مغّذی که می‌‌توانید صبح‌ها بخورید، مخلوطی از جو دو سر، شیر و موز است. یک پیاله کوچک از این ترکیب، انرژی زیادی به همراه مقدار زیادی فیبر در بدن تولید خواهد کرد.

ماست یونانی

بین تمام ماست ها، نوع یونانی حاوی بیشترین کلسیم با پروتئین است. سر کنید هر روز به همراه صبحانه چند قاشق بخورید.

قهوه

تحقیقات ثابت کرده است که نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز، خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌‌دهد. نوشیدن آن به همراه صبحانه به تسریع متابولیسم نیز کمک خواهد کرد.

بادام

به همراه صبحانه مقداری بادام، یا اگر امکان تهیه دارید، کره‌ بادام بخورید. نه تنها حاوی فیبر و پروتئین است بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌‌دهد.

دانه گندم

این ماده مغّذی فوق‌العاده، سرشار از ویتامین B،‌ A و امگا ۳ است که خوردن آن به همراه صبحانه، یکی‌ از راز‌های سلامتی افراد تندرست است.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.