121

این مواد غذایی را از رژیم لاغری تان حذف نکنید!

|
0 دیدگاه

بسیاری از ما تصور می‌‌کنیم که نخوردن به معنای کاهش وزن است، یا در واقعا نحوه صحیح رژیم گرفتن را نمی‌‌آموزیم.

این مواد غذایی را از رژیم لاغری تان حذف نکنید!

تمام متخصصان تغذیه در سراسر دنیا، تاکید می‌‌کنند که با نخوردن و خالی‌ نگاه داشتن معده، تنها آب بدن، عضلات و انرژی از دست می‌‌رود و چربی‌‌های مقاوم، پا برجا می‌‌مانند.

پس بسیار مهم است که در ابتدا رژیم مناسبی با توجه به شرایط فیزیکی‌ و متابولیسمی خودمان انتخاب کنیم و بعد فراموش نکنیم که ورزش، عضو ناگسستنی در کاهش وزن است. اگر هم اکنون در دوره خاص با رژیمی برای لاغری هستید، می‌‌خواهیم خوراکی‌ ها، نوشیدنی‌ها و غذاهایی‌ را معرفی‌ کنیم که با شامل شدن در برنامه‌تان، به کاهش وزن سرعت خواهند بخشید.

حمص یا نخود ارده

این غذای مدیترانه‌ای لذیذ، شامل نخود، ارده، روغن زیتون، سیر و آبلیمو است که در کنار لذت، حس سیری طولانی مدتی‌ را در پی‌ خواهد داشت.

آب

متأسفانه فواید این نوشیدنی بی نظیر را نمی‌‌دانیم یا بسیار دست کم می‌‌گیریم. مایه حیات، نه تنها بسیاری از نیاز‌های بدن را رفع می‌‌کند، بلکه احساس سیری را به دنبال داشته و با نوشیدن حداقل ۵ لیوان در هر روز، کاهش وزن را سرعت می‌‌بخشد.

تخم مرغ

هرچند که سالها پیش زرده تخم مرغ یکی‌ از اصلی‌‌ترین عوامل بالا رفتن کلسترول شناخته شد و ما را ترساند، ولی‌ بد نیست بدانید که فواید آن بسیار بیشتر از ضرر‌های آن است. منبع غنی از ویتامین‌های گروه B، حاوی کمترین میزان کالری، مغّذی و ایجاد کننده حس سیری طولانی مدت است.

ماهی‌ سالمون

این ماهی‌ لذیذ، سرشار از روغن‌های مفید، امگا ۳، کاهنده خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیکی و بسیار سیر کننده است.

سینه مرغ

در سالهای اخیر به دلیل مشکلات زیادی که در مرغداری‌ها وجود داشت و ترسی‌ که از وجود هورمون در آنها ما را احاطه کرد، سبب شد بسیاری از استفاده مرغ بکاهند. اما هیچ گوشتی در یک رژیم غذائی، مفید تر، پر ویتامین تر، کم کالری تر و سیر کننده تر از سینه مرغ نیست که کمترین میزان چربی‌ را نیز بین دیگر اعضای بدن مرغ دارد.

برگ‌های سبز

از کاهو و کلم کالی گرفته تا اسفناج و برگ چغندر قند، هر برگ سبز خوراکی‌، سرشار از فیبر و ویتامین هستند، به خصوص هر برگ خوراکی‌ که سبز آن تیره تر باشد. پس تا می‌‌توانید به خصوص خام آنها را که ویتامین‌هایشان حفظ می‌‌شود، مصرف کنید.

سالسا

چنانچه می‌‌خواهید هر سٔس یا چاشنی انتخاب کنید، بهترین گزینه‌ سٔس سالسا است. کم کالری‌ترین و کم ضرر‌ترین سٔس مکزیکی که، تندی لذت بخشی نیز دارد .

ماهی‌ تن

این نوع از گوشت ماهی‌، به دلیل کم کالری و دارا بودن پروتئین‌های بسیار، می‌‌تواند یکی‌ از غذاهای اصلی‌ و سیر کننده باشد.

چیا

 چیا از نظر تجاری بیشتر به علت دانه‌های آن کاشته می‌شود. دانه های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. گیاهی است یک‌ساله از سرده مریم‌گلی و خانواده نعناعیان. این گیاه بومی آمریکای مرکزی است. این گیاه را برای مصرف دانه آن می‌کارند،  گرچه خود گیاه کاربرد تزئینی هم دارد.

بروکلی

مطمئن باشید دلیل محکمی دارد که تمام ورزشکاران مقدار زیادی کلم برولکی در وعده‌هایشان مصرف می‌‌کنند. این گیاه سرشار از کلسیم و فیبر بوده حس سیری را به دنبال دارد.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.