136

با خانواده سمی شکر آشنا شوید

|
0 دیدگاه

وقتی‌ از شکر اضافه در رژیم غذایی صحبت می‌‌شود منظور هر نوع خوراکی است که حاوی شکر زیادی باشد، اکثر نوشیدنی‌ها با شکر  یا جایگزین‌های آن مثل شربتذرت، اسپارتام و سوکرالوز شیرین می‌‌شوند.

با خانواده سمی شکر آشنا شوید

 شکر انرژی زیادی تولید می‌‌کند ولی‌ هیچ ارزش غذایی برای ما ندارد و به افزایش وزن منجر می‌‌شود، برخی‌ بر این باورند شربت ذرت که فروکتوز بالایی دارد، اثرات مخرب بسیار بیشتری نیز دارد.

نوشیدنی‌های گازدار، شیرینی‌، بیسکویت، شکلات، شربت، مربا، ژله و غلات صبحانه بیشترین میزان شکر افزوده در رژیم غذایی را دارا هستند، در جایگاه بعدی سٔس ها، ماست‌های شیرین و آب میوه‌ها قرار دارند.اگر در محتویات نوشته شده بر روی محصولات خوراکی کلمات زیر مشاهده شود به معنی‌ وجود شکر افزوده در آنها است:

شکر

شکر قهوه‌ای

شربت ذرت

شکر ذرت

شربت

فروکتوز

گلوکز

ساکاروز

شکر خام

شکر توربینادو

عسل

میزان شکر افزوده را در رژیم خود کاهش دهید، این به معنی‌ حذف خوراکی‌های شیرین نیست، می‌‌توانید میوه مصرف کنید  یا از شیرین کننده هایی مثل استویا استفاده کنید. به یاد داشته باشید آب میوه‌هایی‌ که شکر افزوده ندارند نیز دارای کالری بالا هستند ولی‌ مزیت آنها در داشتن ویتامین و مواد معدنی است.

عسل نیز به عنوان شیرین کننده طبیعی استفاده می‌‌شود ولی‌ باز هم به عنوان شکر افزوده طبقه‌بندی می‌‌شود، یک قاشق غذاخوری شکر ۵۰ کالری دارد ولی‌ عسل ۶۰ کالری، در ضمن مواد مغذی به مقدار ناچیزی نیز در عسل وجود دارد.اگر نمی‌‌توانید به کل شکر را کنار بگذارید میزان مصرف خود را کاهش دهید تا از آثار سؤ شکر در امان بمانید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.