180

تمریناتی که عضلات شما را فرم می‌دهد

|
0 دیدگاه

ماهیچه‌ها یک شب ساخته نمی‌شوند و داشتن اندامی که دلخواه شما باشد معمولا به زمان طولانی ورزش و ممارست در تمرین احتیاج دارد. اما برخی‌ از تمرینات هستند که تکرار کافی‌ و صحیح آنها  در چند جلسه تمرین سبب می‌شود که شما تغییر را در عضلات خود مشاهده کنید.

تمریناتی که عضلات شما را فرم می‌دهد

این سبک از تمرینات جریان خون زیادی را در مدت زمان کم به عضلات شما می‌رساند و در نتیجه آنها را بهتر تغذیه می‌کند. در این مطلب چند نوع از این سبک تمرینات توصیه شده است که شما به دلخواه خود می‌توانید آنها را انتخاب کنید و برای مدت زمان حتی کوتاه امتحان کرده تا ببینید که کدام یک از آنها نتیجه بهتری خواهد داشت.

۱. تاب دادن وزنه کتری

این حرکت به خاطره دینامیک بالایی‌ که به همراه خود دارد سبب می‌شود که فشار بسیار مناسب و یک نواختی به عضلات فیله کمر و شکم شما وارد شود. همینطور تاثیر این حرکت روی عضلات بخش سر شانه و بازو فوق‌العاده است. اثر دیگر این حرکت روی ماهیچه همسترینگ شما و همینطور ماهیچه ران خواهد بود چرا که برای انجام صحیح این حرکات باید در حالت نیمه اسکوآت قرار داشته باشید.

نحوه صحیح انجام تمرین تاب دادن وزنه کتری: پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید و با پایین آوردن باسن خود در حالت نیمه اسکوآت قرار بگیرید. حالا یک وزنه کتری که وزن آن شما را به چالش بلند کنید. حالا وزنه کتری را از زمین با دو دست بلند کنید، و آن را بین دو پای خود آویزان نگاه دارید، حالا با تاب دادن دستان خود وزنه کتری را تا مقابل صورت بالا بیاورید. این حرکت را برای ۳ ‌ست ۱۲ تایی انجام دهید.

۲. حرکت تقویت کننده عضلات باسن

معمولا تمرین دادن این عضلات و حرکت دادن آنها بسیار سخت است چرا که عضلات باسن بزرگترین تکه عضلانی بدن شما هستند. تقویت عضلات باسن باعث می‌شود که شکل بدنی شما بسیار زیباتر به نظر برسد و در افزایش توان مقاومتی ورزشی شما بسیار موثر است. بهترین روش تمرین دادن این دسته از عضلات بدن را به شما معرفی می‌کنیم.

با کمر صاف بایسیتد و در این حالت یک جفت دمبل را انتخاب کرده و از زمین بلند کنید. با دستان کاملا صاف دمبل‌ها را در جلو عضلات ران خود مهار کنید و حالا به آهستگی بدون خم کردن زانوهای خود کمر خود را خم کنید و تا حد امکان دمبل‌ها را به سطح زمین نزدیک کنید.

۳. بارفیکس زدن معمولی‌ و به کمک دستگاه

اگر به دنبال تقویت و فرم دادن بهتر  عضلات  دست، شانه و کمر خود هستید، بارفیکس زدن بهترین راه حلی‌ است که می‌توانیم به شما توصیه کنیم.

برای افزایش ایمنی اگر میله بارفیکس برای شما خیلی‌ بلند است از حلقه کمکی‌ استفاده کنید که کمر شما را کنترل کند. میله را با دو دست خود به نحوی بگیرید که دستان  شما کمی‌ بیشتر از عرض شانه باز باشند. حالا زانوهای خود را به پشت خم کنید و با تمرکز روی عضلات دست بدن خود را تا رسیدن چانه به میله بارفیکس بالا بیاورید، این حرکت فوق‌العاده را در ۳ ‌ست ۸ تایی تکرار کنید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.