123

خواندن اين مطلب به افرادی که دچار حمله میگرن میشوند توصیه میشود

|
0 دیدگاه

اگر جزو آن دسته از افرادي هستيد كه گاه و بي گاه دچار سردرد و حمله ميگرن مي شويد، خواندن اين مطلب به شما توصيه مي شود.

خواندن اين مطلب به افرادی که دچار حمله میگرن میشوند توصیه میشود

در اين مطلب به رايجترين محركات ميگرن اشاره شده است كه با تلاش براي جلوگيري و دوري از آنها احتمال سردرد را تا چند برابر كمتر مي كنيد.

استرس

استرس شاید رايجترين عامل ايجادكننده سردردهاي ميگرني باشد. نتيجه مطالعات نشان داده كه بروز حمله ميگرني معمولا در بين افرادي كه روزهاي پرفشار دارند بالاتر است. سردرد معمولا بعد از يك روز سخت آغاز مي شود. حتي  دو تا سه روز بعد از استرس شديد احتمال حمله ميگرني بالاتر است.

ذهن و سلول هاي مغزي افراد ميگرني معمولا با داشتن برنامه روزانه مشخص و منظم بهتر عمل مي كند. به عنوان مثال زمان خواب اين افراد بايد هر شب در يك ساعت مشخص باشد. به همين دليل در روزهاي تعطيل كه فرد در زمان متفاوت مي خوابد و بیدار مي شود معمولا سردرد ميگرني بيشتر ملاحظه مي شود.

تغييرات آب و هوايي و افت فشار جوي

هنوز تحقيقات به نتيجه كامل نرسیده است ولي اكثر افراد ميگرني به اين موضوع اشاره مي كنند. افراد ميگرني بايد از تابش خورشيد به سر خود با كلاه محافظت كنند و همينطور  عينك آفتابي استفاده كنند. نوع فعاليت بدني كه به عنوان ورزش انجام مي دهيد مهم است. برخي از ورزش‌ها نشان داده شده كه مي تواند به سردرد كمك کند، مثلا ورزش شنا بسيار مفيد نشان داده شده است.

شيرين كننده هاي مصنوعي

مصرف شيرين كننده هاي مصنوعي در مواد غذايي  يا به عنوان شيرين كننده چاي و قهوه با سردرد ميگرني در ارتباط است. مكانيسم اثر مشخص نيست اما شواهد نشان دهنده اين ارتباط است. مثلا مصرف نوشيدني هاي گاز دار بدون كالري كه معمولا حاوي شيرين كننده مصنوعي هستند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.