154

در فصل گرما بیشتر خیار بخوریم!

|
0 دیدگاه

اگرچه که اغلب تصور می‌شود که خیار از خانواده سبزیجات است اما در حقیقت یک نوع از میوه است.

در فصل گرما بیشتر خیار بخوریم!

این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی است و همینطور آنتی اکسیدان‌ها که می‌تواند برای پیشگیری از بیماری  در سلامت شما نقش مهمی داشته باشد. همینطور خیار کالری بسیار کم  و آب فراوانی‌ دارد و فیبر محلول آن برای مبارزه با بی‌ آبی بدن و کاهش وزن مهم است؛ در این مطلب نگاه نزدیکتری کردیم به فواید خیار.

سرشار از مواد مغذی است

خیار دارای کالری کم و در عین حل مواد مغذی بی‌شماری است که می‌تواند در رژیم غذایی روزنه شما نقش مهمی‌ داشته باشد. از مهمترین ترکیبات می‌توان به پروتئین، فیبر، ویتامین c، ویتامین k، منیزیوم، پتاسیم و منگنز اشاره کرد. علاوه بر این مواد خیار حاوی آب بسیار فراوان است. برای بهره بردن کامل از خواص این ماده غذایی بهتر است که آن را با پوست میل کنید.

خیار حاوی میزان فراوان آنتی اکسیدان‌ها است

آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که در بدن از فعالیت رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. وجود این مواد در بدن برای مقابله با آسیب رسانی به سلول ها و خطر سرطانی شدن آنها بسیار مهم است.

خیار برای تامین آب کافی‌ بدن

بدن برای فعالیت طبیعی و سلامت خود به میزان کافی‌ آب نیاز دارد و به ویژه در فصل گرما افراد بیشتر تحت خطر بی‌ آبی هستند. نوشیدن آب کافی‌ بسیار مهم است اما به دلیل این که آب بدن را سریع ترک می‌کند، مصرف میوه‌جاتی مثل خیار که دارای آب فراوان هستند توصیه می‌شود که آب در بدن به مدت بیشتری باقی‌ بماند.

کاهش کلسترول خون

تحقیقات نشان داده است که مصرف خیار می‌تواند کلسترول خون را کاهش دهد. خیار دارای ترکیباتی به نامه فیتواسترل است، که در بسیاری از سبزیجات و میوه‌ها وجود دارد. نتیجه مطلعات نشان داده که این ترکیبات در بدن باعث کم کردن کلسترول بد LDL در خون می‌شوند. خیار همینطور حاوی پکتین است که به عنوان یک فیبر قابل هضم در بدن در کاهش قند خون و کلسترول نقش دارد.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.