170

ضربان قلب؛ صدای سلامتی شما

|
0 دیدگاه

می‌خواهید بدانید که واقعا چه میزان بدن آماده‌‌ای دارید؟ جواب این سوال را می‌توانید با اندازه گرفتن ضربان قلب در حالت استراحت پیدا کنید.

ضربان قلب؛ صدای سلامتی شما

اگر به صورت منظم ورزش می‌کنید و واقعا تلاش لازم را در تمرینات به کار می‌برید، شانس زیادی وجود دارد که بدن  آماده داشته باشید اما اگر به دنبال یک جواب قطعی برای این موضوع هستید بهترین راه اندازه گرفتن ضربان قلب در حالت استراحت است.

بهترین زمان برای اندازه‌گیری این عدد صبح زود است قبل از انجام دادن هر گونه فعالیت که روی ضربان قلب اثر داشته باشد یا نوشیدن قهوه. در ۳ روز پشت سر هم و در زمان مشابه ضربان قلب خود را اندازه بگیرید و میانگین آن را حساب کنید، برای این کار می‌توانید از دستگاه فشار سنج یا گرفتن نبض استفاده کنید. نبض را برای ۱۵ ثانیه بشمارید و در ۴ ضرب کنید.

میانگین ضربان قلب در حالت استراحت برای افراد ۱۸-۲۵ سال ۷۴-۷۸ بار در دقیقه، برای ۲۶-۳۵ سال در حدود ۷۳-۷۶ بار در دقیقه  و افراد بالغتر ۷۴-۷۷ است. افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند معمولا ضربان قلب پایین‌تری در زمان استراحت دارا هستند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.